اقتصادنیوز: صنعت بازی‌های ویدئویی رشدی ۶/۹ درصدی را در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ تجربه کرده و به همین علت توانسته ۲/۶ میلیارد دلار سودآوری را در اقتصاد ایالات متحده رقم بزند. گزارش جدیدی که از طرف سازمان نرم‌افزارهای سرگرمی (ESA) منتشر شده است می‌گوید، چنین رشدی چهار برابر سریع‌تر از رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۲ محسوب می‌شود. eMarketer می‌نویسد این رشد با توجه به افزایش تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در جهان کاملا منطقی و معقول است. در حال حاضر ۷۵/۱ میلیارد نفر از جمعیت جهان دارای گوشی‌ هوشمند هستند در حالی که شمار این افراد، دو سال پیش به سختی به یک میلیارد می‌رسید. انتظار می‌رود تجارت بازی‌های ویدئویی در جهان رشدی بالغ بر ۵۹ درصد را تا ۲۰۱۸ تجربه کند و درآمدی ۱۰۰ میلیارد دلاری را موجب شود. به علاوه پیش‌بینی می‌شود سهم بازی‌های موبایل نیز در این روند از ۱۵ به ۳۰ درصد افزایش یابد.