تولید گوشی‌های سامسونگ  کاهش یافت

موبنا: در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ در نیویورک، روبرت یی، مدیر بخش ارتباطات و سرمایه سامسونگ اعلام کرد: سامسونگ درصدد است تعداد مدل‌ گوشی‌هایش را سال آینده ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش دهد. این تصمیم سامسونگ در پی کاهش هزینه‌ها برای رقابت با مدل‌های ارزان‌قیمت بازار همچون محصولات شرکت‌های تازه‌وارد چینی مثل شیائومی گرفته شده است.

اوایل پاییز امسال سامسونگ اعلام کرد که سود خالص این شرکت در طول سه ماه سوم سال، ۴۹۹ درصد کاهش یافته است، بر این اساس مدیران این شرکت تصمیم گرفتند عملکردهای شرکت را تا آنجا که ممکن است مقرون به صرفه‌تر کنند.

بر اساس گزارش وال استریت‌ژورنال، سامسونگ ظاهرا قصد دارد تعداد مدل‌های ساده و ارزان‌قیمت خود را افزایش دهد، به این ترتیب اهرم اقتصادی شرکت را در دست خواهد گرفت.

تحلیلگران می‌گویند اگر سامسونگ اقدام به تولید مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر کند، بهتر می‌تواند موجودی و زنجیره تامین خود را مدیریت کند. درست زمانی که درخواست برای گوشی‌های سری گلکسی رو به کاهش است.

روبرت سیرا، تحلیلگر وال استریت می‌گوید: زمان آن فرا رسیده که سامسونگ با کاهش تعداد مدل‌های گوشی‌هایش، روی کاهش هزینه‌ها متمرکز شود.

سامسونگ از سال ۲۰۰۸ و پیش از عرضه نخستین گوشی از سری گلکسی تاکنون میزان سود و درآمدش در بخش موبایلی کاهش نیافته بود. بر این اساس، از اوایل سال‌جاری این غول کره‌ای میزان سود و درآمدش در بخش تجارت موبایلی کاهش یافته و در سه ماه سوم سال این رقم به اوج خود رسید.

وجود شرکت‌های چینی از جمله شیائومی و هوآوی نقش پررنگی در کاهش سود و افزایش ضرر و زیان مالی شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ و اپل ایفا می‌کنند.