پخش ویدئوهای فوق دقیق موبایل بر روی تلویزیون‏های بزرگ

خبرگزاری فارس: از اواخر سال آینده میلادی پخش تصاویر ویدئویی با دقت ۴k که در گوشی‏های همراه ذخیره شده‏اند، روی تلویزیون‏های بزرگ و فوق دقیق تسهیل می‏شود. قرار است به همین منظور نوع جدیدی از استاندارد یو اس بی موسوم به USB Type C به‌کار گرفته شود تا از استاندارد (MHL( mobile high-definition link پشتیبانی شود. این استاندارد ویدئویی موبایل قادر به انتقال تصاویر ویدئویی با دقت ۴k از گوشی‏های همراه به تلویزیون‏ها یا نمایشگرهای مختلف با کیفیت مناسب است.

بر همین اساس پورت‌های یو اس بی در وسایل همراه تغییر کرده و متصل‌کننده‌هایی مبتنی بر پروتکل USB ۳.۱ جایگزین آنها می‏شوند.

این کار هم سرعت شارژ کردن گوشی با استفاده از پورت‏های مذکور را افزایش می‌دهد و هم سرعت انتقال داده را بیشتر می‌کند که این کار برای پخش ویدئوهای باکیفیت ذخیره شده بر روی گوشی‏ها روی تلویزیون‏ها ضروری است.

قرار است ظرف یکسال آینده چند گوشی سازگار با این فناوری ساخته شود و در عین حال عرضه انبوه گوشی‏های سازگار با استاندارد یاد شده از سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود. قرار است کابل‏های سازگار با استانداردهای USB Type C و MHL حدود ۱۰ دلار قیمت داشته باشند.