شکست SAP  از اوراکل در دادگاه قضایی

همکاران سیستم:شرکت اوراکل سرانجام موفق شد در یک دعوای قانونی طولانی علیه شرکت نرم‌افزاری SAP به پیروزی برسد و رای دادگاه را به نفع خود صادر کند. به گزارش وبسایت theinquirer شکایت اوراکل علیه SAP نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی مطرح شد که طی آن کارمندان واحد TomorrowNow از زیرمجموعه‌های شرکت SAP به صورت غیرقانونی نرم‌افزارهای اوراکل را بارگذاری می‌کردند.

شرکت آلمانی TomorrowNow در آن زمان به عنوان اهرمی برای کاهش قابلیت‌های پشتیبانی در اوراکل خریداری شد تا از این طریق تعداد بیشتری از کاربران به سمت ابزارهای SAP مهاجرت کنند.

در سال ۲۰۰۶ میلادی TomorrowNow تلاش خود را برای تضعیف این شرکت آغاز کرد و طی آن تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای را برای کاربرانی که از نرم‌افزارهای CRM و پایگاه داده Siebel آن استفاده می‌کردند، در نظر گرفت.

با این جریانات شرکت اوراکل در جریان ادامه یافتن شکایت‌های خود در سال ۲۰۱۰ میلادی درخواست جریمه ۳/۱ میلیارد دلاری را به دادگاه اعلام کرد که البته در جلسات تجدید نظر این رقم چندین بار کاهش یافت.

شرکت SAP از همان ابتدا به خوبی می‌دانست که کارمندانش اقدامات نادرستی انجام داده‌اند و البته تلاش فراوان کرد جریمه تعیین شده را کاهش دهد. سرانجام در سال ۲۰۱۲ میلادی شرکت SAP اعلام کرد که به واسطه این اقدام نادرست حاضر است ۳۰۶ میلیون دلار خسارت پرداخت کند که البته با این رقم موافقت نشد.

اوایل سال‌جاری میلادی یکی از قاضی‌های دادگاه فدرال آمریکا این امکان را در اختیار اوراکل گذاشت تا با دریافت ۷/۳۵۶ میلیون دلار به این پرونده خاتمه دهد یا اینکه جلسه محاکمه مجدد برگزار شود. اما اوراکل هم‌اکنون این رقم را پذیرفته است و می‌گوید که باید ۵/۲ میلیون دلار هم روی این پول سود بگیرد.