خبرگزاری تسنیم: انجمن ملی سینماداران آمریکا مخالفت خود را با تکنولوژی‏های پوشیدنی نظیر عینک گوگل اعلام و شرایط جدیدی را برای تماشای فیلم در سینما وضع کرد. بسیاری از آمریکایی‏ها با معرفی تکنولوژی‏های جدید پوشیدنی نظیر عینک گوگل سریعا به فکر اعمال غیرقانونی و سوءاستفاده‏های احتمالی از این دستگاه‏های فناوری محور افتادند. تا جاییکه بسیاری از فیلم‏های سینمایی هالیوودی به شکل گسترده در اماکن عمومی و میان مردم توزیع و به فروش رسید؛ اکنون نیز این کار در بسیاری از مناطق و ایالت‏های این قاره دیده می‏شود.

همین موضوع باعث شده تا سینمای هالیوود به صراحت در برابر تکنولوژی ایستادگی و مخالفت خود را با عینک گوگل و امثالهم ابراز کند. این مشکل توسط سینماداران آمریکایی زمانی که دوربین‏های فیلمبرداری دستی رواج پیدا کرد نیز مطرح شده بود، زیرا تماشاگران به راحتی اقدام به ضبط و پخش غیرقانونی محصولات سینمایی می‏کردند.. زمانی هم با رشد روزافزون گوشی‏های هوشمند، چنین رویدادی مجددا پدیدار شد تا جایی‌که از تماشاگران درخواست می‏شد تا گوشی‏های خود را علاوه‌بر بی‌صدا کردن، دور از دسترس هم قرار دهند و استفاده‏ای از آن نکنند.

اکنون کنوانسیون صنعتی آمریکا که در فلوریدا واقع است، گفته که در هفته گذشته انجمن فیلم آمریکا و انجمن ملی سینماداران، سیاست‌های سینما را به‌روزرسانی کرده‏اند تا از این طریق بتوانند نحوه برخورد با تکنولوژی‏های پوشیدنی را نیز تشریح کنند و جلوی نشرهای غیرمجاز را بگیرند. بنابراین طبق سیاست‌های جدید اگر اشخاص از قواعد سرپیچی کنند، ممکن است از آنها خواسته شود که سینما را ترک کنند و در شرایط حادتر، اگر به تشخیص مدیر سینما فردی به‌عنوان دزد فرهنگی معرفی شود از سمت‏ نهادهای مربوطه تذکر قانونی می‏گیرد.