شرکت ارتباطات زیرساخت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دقیقه ارتباطات حجاج ایرانی را با بستگانشان در ایران برقرار کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، حسین معدنی پور با اعلام این مطلب افزود: از این میزان ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دقیقه ترافیک صادره و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دقیقه ترافیک وارده از عربستان به کشورمان است.

وی گفت: ترافیک حج سال ۱۳۹۳ از ۱۰ شهریورماه سال جاری با اعزام زائران عزیز به کشور عربستان آغاز شد و از ۱۰ هزار دقیقه ترافیک صادره و ۱۰ هزار دقیقه ترافیک وارده در روزهای ابتدایی به ۳۲۰ هزار دقیقه ترافیک صادره و ۷۰ هزار دقیقه ترافیک وارده در شلوغ‏ترین روز که ۱۵ مهرماه بین دو عید قربان و غدیر بود، رسید و به طور متوسط زمان مکالمات (ACT) رد و بدل شده با آن کشور نیز در حدود ۲ دقیقه بوده است.

او افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارتباطات رومینگ، علاوه بر امکانات سیگنالینگی کمپانی الجوال، از امکانات سیگنالینگی سه ترانزیت‌کننده سیگنالینگی بزرگ شامل کشورهای بلژیک، آلمان و امارات برای انتقال ترافیک رومینگ زائران ایرانی استفاده کرد.

مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت توضیح داد: همچنین برای تسهیل ارتباط زائران و ارتباط با کشور عربستان در این ایام، علاوه بر مسیرهای مستقیم‏، تعداد ۱۱ کمپانی ترانزیت‌کننده معتبر به مجموعه ظرفیت‏های حمل ترافیک عربستان اضافه شد.

وی تصریح کرد: بیشترین ترافیک عربستان درسال ۱۳۹۳ از شبکه همراه اول بوده که حدود ۵۰ درصد کل ترافیک را تشکیل می‏دهد و سپس ایرانسل و شرکت‏های مخابراتی استانی بیشترین میزان ترافیک با آن کشور را به خود اختصاص داده‏اند.