سرمایه‌گذاری 5/7 میلیارد دلاری فاکس کان در چین

خبرگزاری فارس: شرکت فاکس کان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قطعات الکترونیک مورد استفاده توسط شرکت‌های فناوری مانند اپل و مایکروسافت به دنبال سرمایه‌گذاری میلیاردی در چین است. به گزارش سی‌نت، فاکس کان با مقامات محلی چین برای صرف ۷/۵ میلیارد دلار سرمایه برای ایجاد کارخانه‌ای جدید به توافق رسیده است. البته این گفت‌وگوها هنوز در مراحل اولیه بوده و مشخص نیست که نهایی شدن آن چه مدت به طول خواهد انجامید.

کارخانه جدید درصورت احداث تنها در زمینه تولید و مونتاژ نمایشگرهای رایانه ای و تبلت و تلفن همراه فعالیت خواهد کرد و بزرگ‌ترین کارخانه تاریخ فاکس کان محسوب خواهد شد. چین به‌علت وجود میلیون‌ها نفر نیروی کار ارزان‌قیمت ازجمله کشورهای محبوب شرکت‌های فناوری آمریکا برای سرمایه‌گذاری است.

نیاز گسترده اپل به نمایشگر برای گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت این کشور موجب شده تا این شرکت برای تامین نیازهایش به شرکت‌های دیگری همچون آل جی، شارپ و Japan Display متوسل شود. به‌رغم همه تلاش‌های اپل طی هفته‌های اخیر، این شرکت نتوانسته نیاز بازار به آیفون ۶ را به علت عدم تامین نمایشگرهای موردنیاز برآورده کند و به همین علت مورد انتقادهایی قرار گرفته‌است.