خبرگزاری مهر: معاون وزیر ارتباطات از تدوین آیین‌نامه حمایتی خبر داد که براساس آن رابطه مشخصی میان اپراتورهای ارتباطی و تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی فراهم شود و اپراتورها ملزم به خرید تولیدات داخلی شوند.سید مجتبی هاشمی، مهم‌ترین اقدامات در جهت تعامل با تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دولت یازدهم تشریح کرد. وی با بیان اینکه حمایت از پروژه‌های جدید شرکت‌های تولیدکننده مخابراتی، سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و فناوری اطلاعات در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد، ادامه داد: تاکنون حمایت‌های مالی و معنوی بسیار خوبی از این شرکت‌ها شده است و این موضوع همچنان ادامه دارد.

معاون فناوری و امور بین‌الملل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه سعی کردیم به مشکلات بخش خصوصی نیز بپردازیم، افزود: از طریق تعامل مثبت با سندیکای صنعت مخابرات و نیز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در جریان مسائل این حوزه قرار گرفته‌ایم و بسیاری از مسائل و مشکلات بخش خصوصی صنعت ICT را رفع کرده‌ایم. دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه بازار اصلی کشور در این بخش، در اختیار اپراتورهای مخابراتی قرار دارد، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر میان این اپراتورها و تولیدکنندگان داخلی فاصله افتاده است و اپراتورها در حد زیادی نیازهای خود را از خارج کشور تامین می‌کردند و از تولیدات داخلی کمتر استفاده شده است از این رو سعی کرده‌ایم با اپراتورها و تولیدکنندگان هماهنگی داشته باشیم تا ارتباطی موثر میان بازار و تولیدات داخلی فراهم شود. وی خاطرنشان کرد: این موضوع در قالب تدوین آیین‌نامه در حال پیشروی است و امید می‌رود تا دو ماه آینده قدم‌های عملی و اجرایی آن برداشته شود؛ براین اساس سالانه نیازهای گسترده اپراتورها از بازار داخلی تامین می‌شود و تولیدات داخلی مورد استفاده اپراتورها قرار می‌گیرد.

هاشمی با تاکید براینکه ممکن است برخی تولیدات داخلی پاسخگوی اپراتورها نباشد، افزود: حداقل بخشی از نیازهای اپراتورها از طریق تولیدات داخلی قابل تامین است.