ایسنا: مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی کشور درباره استقبال مردم از نسل سوم ارتباطی گفت: به نظر می‏رسد اکثریت افرادی که در حوزه پوشش ۳G قرار گرفته و به گوشی‏های هوشمند دسترسی دارند از این خدمات استفاده می‏کنند. علیرضا قلمبر دزفولی از پوشش ۳G ایرانسل در ۴۲ شهر کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تعداد این شهرها تا پایان امسال به ۲۰۰ شهر برسد.

وی در عین حال عنوان کرد: نکته‏ای که باید مورد توجه قرار بگیرد بحث بسته‏های اینترنت است؛ چراکه طبیعتا فردی که از اینترنت همراه استفاده حرفه‏ای دارد لازم است که بسته‏های تخفیفی را فعال کند. دزفولی در ادامه درباره تعرفه‏های استفاده از ۳G در ایرانسل اظهار کرد: ما در این زمینه بسته‏های متعددی ارائه کردیم و به‌طور مستمر بر تعداد بسته‏های ما افزوده خواهد شد؛ چراکه در حوزه ۳G و ۴G با توجه به اینکه بحث استفاده کلان و بالا مطرح است استفاده از اینترنت بدون فعال کردن بسته‏های اینترنتی غیرمنطقی به نظر می‏رسد.

دزفولی در ادامه با یادآوری اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از پوشش جمعیتی تهران به شبکه ۳G دسترسی دارد، اظهار امیدواری کرد که این شبکه در پایتخت تا پایان آذرماه امسال تکمیل شود. وی درباره چرایی عدم دسترسی برخی نقاط تهران به ۳G ایرانسل توضیح داد: دلیل خاصی نمی‏توان برای این موضوع درنظر گرفت، چرا که توسعه امری است که به‌تدریج و با مرور زمان پیش می‏رود و اکنون ما روی شهرهای مختلف کار می‏کنیم و نمی‏توانیم تمام توانمان را در تهران بگذاریم.