آپدیت iOS 8.1 اپل عرضه شد

فارنت: اپل سرانجام بعد از مدت‏ها انتظار آپدیت iOS ۸.۱ را از حالت بتا خارج کرد و در دسترس همگان قرارداد. پل بعد از رفع کامل باگ‏ها و مشکلات موجود در نسخه بتا، طبق وعده قبلی نسخه۱/۸ iOS را همراه با ویژگی‏های فراوان در دسترس همگان قرارداد. این نسخه دنباله‏روی راه iOS ۸ است و تغییرات فراوانی نسبت به iOS ۷ همراه خود دارد. شاید مهم‏ترین قابلیت اضافه‏شده به iOS ۸.۱ مربوط به سیستم Apple Pay باشد. به‏این‏ترتیب دارندگان آی‌فون‏های ۶ و ۶ پلاس از امروز می‏توانند با سرویس Apple Pay اقدام به خرید از ۲۲۰ هزار فروشگاه طرف قرارداد این سرویس کنند. همچنین در این به‏روزرسانی مشکلات عدم دریافت پیامک، عدم دسترسی به تصاویر در سرویس iCloud و درست کار نکردن تاچ آی‏دی برطرف گردیده است. آپدیت iOS ۸.۱ برای دستگاه‏های آی‌فون ۶، آی‌فون ۶ پلاس، آی‌فون۵ اس،

آی‌فون ۵، آی‌فون ۴ اس، آی‌فون ۴، آی‏پد ایر، آی‏پد مینی ریتانا، آی‏پد مینی، آی‏پد ۲ و آی‏پاد تاچ در دسترس خواهد بود.

اگر شما هم دارنده یکی از دستگاه‏های فوق هستید می‏توانید با مراجعه به قسمت Software Update در صفحه تنظیمات دستگاه اقدام به مهاجرت به iOS ۸.۱ کنید. در عین حال اگر دسترسی به وای‏فای ندارید می‏توانید با متصل کردن دستگاه خود به رایانه رومیزی یا مک پی‏سی از طریق آی‏تونز این به‏روزرسانی را دریافت کنید.

Desire ۸۲۰ Mini اچ‏تی‏سی لو رفت

موبنا: اطلاعاتی درباره گوشی Desire ۸۲۰ Mini سونی منتشر شده که حکایت از عرضه آن در بازار چین دارد.

براساس اطلاعاتی که درباره گوشی جدید اچ‏تی‏سی درز کرده، ۸۲۰ دارای صفحه نمایش ۵ اینچی HD خواهد بود. این گوشی همچنین پردازنده چهار هسته‏ای ۲/۱ گیگاهرتزی به همراه یک گیگابایت RAM خواهد داشت.

از دیگر‏ ویژگی‏های ۸۲۰ Mini می‏توان به هشت گیگابایت حافظه داخلی، دوربین پنج مگاپیکسلی ثانویه و دوربین اصلی هشت مگاپیکسلی اشاره کرد. گوشی مذکور همچنین به نسخه ۴/۴ KitKat سیستم‏عامل آندروید و اتصالات WiFi، بلوتوث و ۴G LTE مجهز می‏شود.

قیمتی که برای ۸۲۰ Mini در نظر گرفته شده ۲۲۸ دلار خواهد بود.