خبرگزاری فارس: یک فعال بازار مانیتور گفت: این بازار در ایران نسبت به قیمت بسیار حساس است و کالای ارزان‌تر طرفدار بیشتری دارد. در گذشته سایزهای ۱۵ و ۱۷ اینچ پرفروش‌ترین بودند و اکنون مانیتورهای سایز ۵/۱۸ و ۸/۱۹ اینچی پرفروش‌ترین در ایران هستند. نیما یزدانی اظهار کرد: طبق اطلاعات رسمی جهانی در چند سال گذشته آمار فروش مانیتور در جهان و ایران افت داشته؛ اما در یک سال گذشته نیاز به مانیتورها و روند تولید فروش این کالا افزایش یافته است. این فعال بازار مانیتور درباره بازار مانیتور ایران گفت: بازار مانیتور رومیزی ایران کوچک شده و به سمت کاربری‌های تخصصی و خاص متمایل شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در بازار ایران چه مانیتورهایی پرطرفدارتر هستند، گفت: بازار ایران بسیار حساس به قیمت است، از این رو کالاهای ارزان‌تر طرفدار بیشتری دارند.

یزدانی با بیان اینکه در ایران مانیتورهای با سایز پایین‌تر بیشترین فروش را دارند، توضیح داد: در گذشته سایز ۱۵ اینچ و سپس سایز ۱۷ اینچ پرفروش‌ترین بودند و اکنون پنل‌های سایز ۵/۱۸ اینچی و ۵/۱۹ اینچی پرفروش‌ترین مانیتورها در ایران هستند. این تولیدکننده و واردکننده مانیتور درخصوص وضعیت بازار مانیتور در دیگر کشورها افزود: نیاز کشورهای توسعه‌یافته با نیاز ایران متفاوت است. درحالی‌که در ایران مانیتورهای رده پایین (low-end) پرفروش‌ترین‌های بازار ایران هستند در کشورهای توسعه‌یافته این طور نیست و حتی این کالاها حذف شده است. در این کشورها مانیتورهایی با پنل بزرگ و قابلیت بیشتر مرسوم است.