استقبال کاربران از نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰

همکاران سیستم: دو هفته پس از معرفی ویندوز ۱۰ از سوی مایکروسافت، یک میلیون نفر متقاضی آزمایش سیستم عامل جدید این شرکت شدند. به گزارش وب‌سایت zdnet، مایکروسافت اعلام کرده است تاکنون بیش از یک میلیون نفر به برنامه Windows Insider این شرکت پیوسته‌اند تا بتوانند نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز را امتحان کنند. مایکروسافت همچنین اعلام کرده است تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بازخورد از کاربران نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰ دریافت کرده است.

شرکت مایکروسافت دو هفته پیش در ابتدای ماه اکتبر از عرضه ویندوز ۱۰ خبر داد و نسخه پیش‌نمایشی آن را عرضه کرد. این شرکت همزمان با عرضه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ سیستم دورسنجی جدیدی با نام Asimov راه‌اندازی کرد که کاربران از طریق آن بتوانند بازخوردهای خود را به صورت آنی و لحظه‌ای برای مایکروسافت عرضه کنند. هدف از عرضه این سیستم شتاب دادن به چرخه توسعه ویندوز اعلام شده است.

جو بلفیور، یکی از مدیران مایکروسافت که مسوول طراحی رایانه‌های شخصی، تبلت و ویندوز فون در این شرکت است در این رابطه گفته است: بازخوردهای دریافتی توسط اعضای تیم‌های مسوول دسته‌بندی و پردازش می‌شود و در توسعه ویندوز از آنها استفاده می‌شود. وی همچنین گفته است ۶۴ درصد افرادی که نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰ را امتحان کرده‌اند، آن را روی یک رایانه شخصی نصب کرده‌اند و نه روی یک ماشین مجازی.