در روز چند بار تلفن همراهتان را نگاه می‏کنید؟

ایسنا:‏ براساس پژوهش‏های‏ انجام‏شده یک شرکت آمریکایی، مردم از تلفن همراهشان به‌طور متوسط برای انجام‏دادن ۲۲۱ فعالیت در روز استفاده می‏کنند. مطالعه جدید روی ۲ هزار کاربر گوشی هوشمند نشان داد آنها به‌طور متوسط هر روز صبح ساعت ۷:۳۱ گوشی‏شان را نگاه می‏کنند تا رسانه‏های اجتماعی و ایمیل‏هایشان را بررسی کنند. همچنین، اکثر مردم پیش از اینکه از رختخواب بیرون آیند، آب‏و‏هوا را با استفاده از تلفن‏شان بررسی می‏کنند، اخبار را می‏خوانند و به یکی از دوستانشان یک یا دو پیام می‏فرستند. افزون بر این، در این پژوهش مشخص شد افراد با استفاده از تلفن‏ همراه، زمان‏های حرکت قطارها را بررسی می‏کنند، فعالیت‏های بانکی‏شان را انجام می‏دهند و صبح اول وقت اینستاگرام خود را بررسی می‏کنند.

این تحقیق توسط آژانس بازاریابی Tecmar انجام شد و به گفته مقامات آن، بسیاری از مردم متوجه نیستند در روز چند بار گوشی‏هایشان را بررسی می‏کنند یا اینکه از آن برای انجام مسوولیتی ساده استفاده می‏کنند.

براساس نتایج حاصله، کاربران به‌طور متوسط بیش از ۱۵۰۰ بار از تلفن‏شان برای انجام مسوولیت‏های مختلف از جمله ارسال ایمیل، انجام بازی‏های رایانه‏ای و بررسی رسانه‏های اجتماعی استفاده می‏کنند و به‌طور میانگین، روزانه سه ساعت و ۱۶ دقیقه را به تلفن همراهشان اختصاص می‏دهند.

در نتیجه تقریبا یک روز کامل در هفته به استفاده از تلفن همراه سپری می‏شود و جای تعجب نیست که از ۱۰ کاربر چهار تن اعتراف کرده‏اند بدون گوشی‏هایشان احساس سردرگمی می‏کنند. بسیاری از کاربران نیز اعتراف کرده‏اند بدون اینکه خود متوجه شوند از تلفن‏هایشان استفاده می‏کنند و دو سوم از آنها بدون فکر قبلی از طریق تلفن همراهشان وارد رسانه‏های اجتماعی می‏شوند. از هر ۱۰ تن چهار نفر نیز اعلام کرده‏اند که حداقل یک بار بدون فکرکردن و به صورت خودکار ایمیل‏هایشان را از طریق گوشی‏شان بررسی کرده‏اند.

بر اساس این مطالعه، گوشی‏های هوشمند هم‏اکنون جای رایانه‏ها و لپ‏تاپ را گرفته‏اند. خرید غذا به صورت آنلاین در حال حاضر بیشتر از طریق گوشی و نه رایانه رومیزی یا لپ‏تاپ انجام می‏شود. با این حال، مردم برای بررسی نقشه‏ها به‌طور مساوی از تلفن و رایانه‏ رومیزی استفاده می‏کنند و کاربران به‌طور متوسط چهار بار در روز با استفاده از هر دو این سیستم‏ها نقشه‏ها را بررسی می‏کنند.