ندا لهردی: بازار موبایل‌های هوشمند به سرعت در حال رشد و رونق است و به همین دلیل مدل‌ها و محصولات متنوعی به این بازار معرفی می‌شوند. این روند باعث شده است که رقابت گسترده‌ای میان شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های موبایل ایجاد شده و در نهایت محصولاتی با کیفیت‌تر و امکانات متنوع‌تر به بازار عرضه شوند. به این ترتیب انتخاب و خرید در این بازار برای افراد کمی سخت می‌شود. حالا با نزدیک شدن به فصل تعطیلات سال نو میلادی و ورود محصولات جدید به این بازار، مجله بیزنس اینسایدر به معرفی بهترین موبایل‌های هوشمند بازار جهانی پرداخته است. با این اوصاف 10 گوشی موبایل هوشمند برتر در بازار جهانی به ترتیب عبارتند از:
گوشی iPhone ۶ از Apple: این گوشی بهترین موبایل هوشمند دنیا است، مگر آنکه بخواهید از موبایل‌های اندرویدی یا ویندوزی استفاده کنید. با این اوصاف این گوشی می‌تواند انتخاب اول اغلب کاربران حرفه‌ای باشد، چون ترکیب خوبی از طراحی، مشخصات سخت افزاری و اپلیکیشن‌ها را در خودش دارد. اپل با ارائه موبایل هوشمندی با صفحه نمایش بزرگ‌تر بالاخره توانست رقبایش را پشت سر بگذارد. صفحه نمایش این گوشی اندازه ۷/۴ اینچی دارد، در حالی که در مدل قبلی یعنی iPhone ۵s اندازه صفحه نمایش آن تنها ۴ اینچ بود. قیمت پایه این گوشی برابر ۶۴۹ دلار است.
گوشی iPhone ۶ Plus از Apple: اگر به دنبال یک فبلت هستید، این محصول انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. برخلاف دیگر فبلت‌های موجود در بازار که اغلب بدنه‌ای با ضخامت، سنگین و پلاستیکی دارند، iPhone ۶ Plus دارای بدنه‌‌ای نازک و سبک از جنس فلز است. قیمت فروش این محصول از ۷۴۹ دلار آغاز می‌شود.
گوشی HTC One یا M۸ از HTC: پرچمدار موبایل‌های هوشمند شرکت HTC بهترین گوشی موبایل اندرویدی حال حاضر در بازار است. طراحی مدرن و با کیفیت آن یکی از مواردی است که بلافاصله نظر کاربران و خریداران را به خودش جلب می‌کند. این گوشی همچنین از یک دوربین پشتی اضافه هم بهره می‌برد که می‌تواند به عنوان یک حسگر عمق عمل کرده و امکان ویرایش عکس‌ها، تغییر و حالت فوکوس را به کاربرانش بدهد. این گوشی با قیمت پایه ۵۴۰ دلار به بازار عرضه شده و به فروش عمومی می‌رسد.
گوشی Moto X از Motorola: نسخه جدید گوشی Moto X که در ماه سپتامبر اخیر به بازار معرفی شده است، می‌تواند بهترین رقیب برای گوشی‌های اندرویدی پرچمدار بازار باشد. مانند گوشی Nexus ۵ گوگل، این گوشی هم از یک نسخه خالص اندروید بهره می‌برد و به این ترتیب امکان به‌روزرسانی نرم‌افزارها با سرعت بسیار بیشتری را برای کاربرانش فراهم می‌کند. صفحه نمایش بزرگ ۲/۵ اینچی این گوشی می‌تواند توجه بسیاری از خریداران را در بازار به خودش جلب کند. قیمت فروش پایه این گوشی از ۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.
گوشی One از OnePlus: اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل هوشمند ۵/۵ اینچی با اپلیکیشن‌های خوب و حافظه داخلی با ظرفیت بالا هستید، این گوشی قطعا انتخاب خوبی خواهد بود. دلیل موفقیت این گوشی پرچمدار جدید استارت‌آپ چینی OnePlus است. این گوشی با قیمت پایه ۳۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود که بسیار ارزان‌تر از مدل‌های رقیب و مشابه خودش است و به همین دلیل هم در بازار با استقبال خوبی مواجه شده است.
گوشی ۵Galaxy S از Samsung: پرچمدار موبایل‌های هوشمند شرکت سامسونگ توانسته در طول یک سال گذشته فروش خوبی را برای این شرکت به همراه بیاورد. این شرکت سعی کرده است تا آنچه را که مورد نظر و علاقه کاربران مختلف بوده است در این گوشی اضافه کند و به این ترتیب یک موبایل هوشمند کم نقص را به بازار عرضه کند. این گوشی با قیمت پایه حدود ۶۱۰ دلار در بازار عرضه می‌شود.
گوشی Nexus ۵ از Google: پرچمدار موبایل‌های هوشمند گوگل که با مشارکت شرکت کره‌ای LG ساخته شده است. این گوشی مانند تمام ابزارهای نکسوس دیگر، مبتنی بر یک نسخه خالص از سیستم‌عامل اندروید بوده و به این ترتیب امکانات نرم‌افزاری بهتری را به کاربرانش ارائه می‌کند. هر چند بسیاری معتقدند که کیفیت دوربین این گوشی چندان خوب نیست، اما قیمت پایه عرضه آن به بازار که از ۳۴۹ دلار شروع می‌شود بسیار پایین‌تر از رقبای اندرویدی دیگرش است.
گوشی ۳G از LG: پرچمدار فعلی موبایل‌های هوشمند شرکت LG، یکی از با کیفیت‌ترین نمایشگرهای گوشی را در بازار در اختیار دارد. صفحه نمایش ۵/۵ اینچی این گوشی تصاویر را با کیفیت و شفافیت بیشتری نسبت به دیگر رقبایش به نمایش می‌گذارد. ابعاد صفحه نمایش این گوشی و کیفیت آن، ۳G را بیشتر شبیه به فبلت‌ها می‌کند. اما این گوشی اندرویدی خوب به خاطر تعبیه کلیدهای تنظیم صدا و روشن/خاموش در پشت بدنه گوشی، از نظر بسیاری از کارشناسان دچار ضعف طراحی است. قیمت عرضه این گوشی در بازار از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود.
گوشی iPhone ۵S از Apple: این گوشی که سال گذشته میلادی به بازار عرضه شد، همچنان موبایل هوشمند بسیار خوبی در بازار به حساب می‌آید و فروش قابل قبولی هم دارد. در واقع اغلب مشتریان این گوشی کاربرانی هستند که چندان به دنبال صفحه نمایش‌های بزرگ نیستند، بنابراین اگر به دنبال تجربه کار با یک گوشی آی‌فون هستید که چندان هم بزرگ نباشد، این مدل انتخاب خوبی خواهد بود. این گوشی با قیمت پایه ۵۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود و به فروش عمومی می‌رسد.
گوشی HTC One یا M۸ نسخه ویندوزی از HTC: این گوشی در واقع بهترین موبایل هوشمند ویندوزی در بازار است که می‌تواند توجه طرفداران اکوسیستم ویندوز را به خودش جلب کند. این گوشی دارای بدنه فلزی با طراحی مدرن بوده و از نسخه ویندوزفون ۱/۸ بهره می‌برد که دارای دستیار دیجیتالی Cortana هم هست. این گوشی در حال حاضر تنها با حق اشتراک شرکت مخابراتی Verizon و قیمت ۶۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود، اما گویا قرار است دو شرکت مخابراتی دیگر AT&T و T-Mobile هم تا پایان سال‌جاری میلادی این گوشی را به بازار عرضه کنند. 0

بهترین موبایل‌های هوشمند جهان