هزینه ایجاد یک خط تلفن ثابت ۷۰۰ هزار تومان است

خبــرگـزاری فــارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد که هم‏اکنون مشکل کمبود IP نسخه ۴ جدی است و در صورت عدم گذر به IP نسخه ۶، کمبود IP در سال آینده به یک معضل تبدیل خواهد شد. علیرضا صیدی، با اشاره به افزایش هزینه‏های راه‏اندازی هر خط تلفن ثابت در سال‏های اخیر گفت: قیمت تجهیزات بیش از سه برابر افزایش یافته است.در گذشته پیمانکاران تجهیزات را نصب و راه‏اندازی می‏کردند و سپس هزینه آن پرداخت می‏شد، اما اکنون تمام پرداخت‌ها پیش از آغاز کار انجام می‏شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران افزود: علاوه براین هزینه‏های حقوق و دستمزد و حامل‏های انرژی چندین برابر افزایش یافته و شرکت مخابرات استان تهران نیز یکی از مصرف‏کنندگان حامل‏های انرژی بود.

وی ادامه داد: علاوه‌بر این هزینه‏های شهرداری در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ حدود ۳ برابر افزایش یافته است که در مجموع تمام این هزینه‏ها قیمت تمام‏شده هر خط تلفن ثابت را افزایش می‏دهد و هم‏اکنون راه‏اندازی هر خط تلفن ثابت به‌طور متوسط ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

این در حالی است که در سال‏ ۹۳ درآمد مخابرات تقریبا ثابت بوده و افزایش تعرفه نداشته‏ایم. علاوه‌بر این افزایش شبکه‏های اجتماعی نیز مکالمات تلفن ثابت را کاهش داده

است.

صیدی درباره مشکلات شرکت مخابرات در زمینه ارائه سرویس گفت: یکی از مشکلات اساسی کمبود پهنای باند است که به‏رغم افزایش سه برابری میزان پهنای باند مخابرات تهران در سال گذشته، اما هنوز از نحوه تامین پهنای باند رضایت کامل نداریم و اینطور نیست که درخواست‏های ما به شرکت زیرساخت فورا تامین شود.