عرضه تراشه اختصاصی اینتل  برای اینترنت اشیا

خبرگزاری فارس: اینتل در جریان برگزاری همایش اختصاصی توسعه‌دهندگان خود در شهر سان‌فرانسیسکو در روز گذشــــته چند سخت‌افزار و نرم‌افزار جدیدش را که بعضا با اینترنت اشیا سازگارند، عرضه کرد. پردازنده یاد شده که ادیسون نام دارد در داخل خود مجهز به امکانات ارتباطی بی‏سیم است و ابعاد آن نیز به اندازه یک تمبر پستی است. ادیسون به گونه‏ای طراحی شده که با طیف گسترده‏ای از وسایل الکترونیک سازگاری داشته باشد و روی آنها نصب شود تا از این طریق اتصال وسایل مختلف خانگی به اینترنت تسهیل شود. ماژول پردازنده یاد شده تنها ۵۰ دلار قیمت دارد و با استفاده از آن می‏توان وسایل پوشیدنی بی‏سیم هم برای استفاده‏های تجاری تولید کرد. از جمله اولین محصولات تولید شده با استفاده از این تراشه می‏توان به چاپگرهای ساده و البسه مجهز به چراغ‏های ال‌ای‌دی تغییررنگ دهنده اشاره کرد.

ابعاد کوچک، هزینه پایین و سازگاری با فناوری بی‏سیم از جمله دیگر مزایای این تراشه دو هسته‏ای ۵۰۰ مگاهرتزی است. ادیسون با فناوری بلوتوث هم سازگار است.

بررسی‏ها نشان می‏دهد تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ میلیارد وسیله در جهان به اینترنت اشیا متصل شده و ۳۵ زتابایت اطلاعات تولید می‏کنند.