خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پست از توزیع رایگان بار حجاج از فرودگاه امام(ره) به ۷ استان خبر داد و گفت: از سال‏های آینده توزیع بار به صورت دو طرفه از ایران و عربستان انجام خواهد شد. محمدحسن مهری در یک نشست خبری به مناسبت ۱۷مهر ماه روز جهانی پست گفت: در سال ۹۲ شرکت پست ۳۱۰میلیون مرسوله را قبول کرده و از این میزان ۳۶ میلیون متعلق به مرسولات پست پیشتاز ۱۱ میلیون پست سفارشی، ۱۲۷میلیون پست عادی، ۱۸ میلیون پست الکترونیکی و ۱۱۴ میلیون خدمات فروشگاه بوده است. مدیرعامل شرکت پست افزود: در مجموع ۱۹ درصد رشد ترافیکی نسبت به سال قبل را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: هدف‏گذاری برای سال ۹۳ حدود ۲۵ درصد رشد ترافیکی است که از این میزان ۶ درصد عقب هستیم.

وی با اشاره به راه‏اندازی ۴ سرویس و ۸۰ خدمت جدید پستی در ۶ ماه اول سال جاری از افتتاح ۵ سرویس و ۱۰۰ خدمت جدید و ۴ پروژه عمرانی با حضور رئیس مجلس در مراسم پستی فردا خبر داد. مهری همچنین از مثبت شدن تراز مالی شرکت پست در ۶ ماه نخست سال نسبت به سال‏های اخیر خبر داد.

مدیر عامل شرکت پست توضیح داد: شرکت پست ۳۵۰۰میلیارد ریال زیان انباشته و ۱۴۶ میلیارد تومان بدهی مستقیم به شرکت‏هایی از جمله دفاتر آی‌سی‌تی روستایی، هواپیمایی، شرکت‏های نظافتی و پیمانکاران دارد که از این میزان ۷۰ درصد بدهی‏ها پرداخت شده و ۴۰ میلیارد تومان باقی مانده را نیز در آینده تسویه خواهیم کرد.

وی همچنین از پیش‏بینی امکاناتی برای زائران حج تمتع خبر داد و گفت: از ۱۷ مهر ماه اولین پرواز حجاج در فرودگاه امام(ره) به زمین خواهد نشست که در قراردادی ۳ جانبه با سازمان حج، فرودگاه امام(ره) و شرکت پست مقرر شده تمامی بار و وسایل حجاج توسط شرکت پست در ۷ استان توزیع شود. مدیرعامل شرکت پست افزود: این استان‏ها شامل استان‏های اطراف تهران از جمله قم، سمنان، مازندران، همدان، قزوین، البرز و خود استان تهران است. مهری همچنین یادآور شد: قرار بود انتقال اسباب زائران از مکه و مدینه نیز انجام شود که هنوز این بخش کار عملیاتی نشده و در سال‏های آینده انجام خواهد شد. وی درباره هزینه‏های این طرح گفت: بخشی از هزینه توسط فرودگاه امام خمینی و بخشی توسط شرکت پست تقبل می‏شود.