سرمایه‌گذاری سیسکو در بازار شبکه‌های ابری

شرکت سیسکو، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده راهکارها و تجهیزات شبکه‌ای قصد دارد یک میلیارد دلار در بازار شبکه‌های تحت فناوری پردازش ابری سرمایه‌گذاری کند.به گزارش رویترز، سیسکو اعلام کرده است مبلغ یک میلیارد دلار را طی دو سال آینده برای گسترش محصولات خود در حوزه شبکه‌های تحت فناوری پردازش ابری هزینه خواهد کرد. این شرکت اظهار امیدواری کرده است با این طرح بتواند صدها پایگاه داده و عرضه‌کنندگان راهکارهای پردازش ابری در سراسر جهان را از طریق شبکه‌ای متشکل از بیش از ۳۰ شریک خود به هم متصل کند.

این شبکه که اینترکلود (Intercloud) نام دارد به کسب و کارها کمک خواهد کرد، داده‌هایی را که از طریق میلیاردها ابزار و اپلیکیشن مختلف گردآوری کرده‌اند، پردازش و مدیریتکنند.

این شبکه همچنین به آنها کمک خواهد کرد دو فناوری پردازش ابری خصوصی و عمومی را به هم متصل کنند و زیرساخت‌های پردازش ابری خود را به همان شیوه‌ای که شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات تلفن همراه برای قراردادهای رومینگ خود استفاده می‌کنند، با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بر اساس این گزارش، شبکه اینترکلود سیسکو قرار است ۲۵۰پایگاه داده در ۵۰ کشور جهان را از طریق فناوری پردازش ابری به هم متصل کند.

این شرکت ابراز امیدواری کرده است به کمک این شبکه بتواند دغدغه‌های امنیتی کسب و کارها را که مانع از دسترسی آنها به فناوری‌های پردازش ابری می‌شود، برطرف کند.