همکاران سیستم: نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد نوآوری‌های اجتماعی در حوزه کسب‌وکارها توانسته است تاثیرات مثبتی را روی دوسوم سازمان‌های جهان به جا بگذارد. بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه که به‌صورت مشترک توسط شرکت Deloitte و مرکز بازبینی مدیریتی Sloan وابسته به دانشگاه MIT انجام شد، نوآوری‌های اجتماعی کسب‌وکارها که از جمله آنها می‌توان به استفاده از شبکه‌های رسانه‌ای، نرم‌افزارهای اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد مزایای فراوانی را برای سازمان‌ها به همراه آورده است. نتایج حاصل از این مطالعه در گزارشی با عنوان زیر منتشر شد: «حرکت فراتر از بازاریابی: به‌کارگیری ارزش فعالیت‌های اجتماعی تجاری در سازمان‌ها.» برای انجام این مطالعه ۴۸۰۰ مدیر ارشد سازمانی در ۱۰۹کشور جهان و در ۲۶ صنعت مختلف مورد نظرسنجی قرار گرفتند.

نزدیک به ۸۰ درصد از افرادی که در این مطالعه حضور داشتند، اعلام کردند که داده‌های اجتماعی را تحلیل می‌کنند و ۶۷ درصد هم اذعان کردند که این داده‌ها را برای سیستم‌های خود ارتقا می‌دهند و آنها را برای توسعه فرآیند تصمیم‌گیری سازمانی به کار می‌گیرند.

این مطالعه نشان داد که هرچه یک سازمان در زمینه سیستم‌های سازمانی تجاری به بلوغ بیشتری برسد، در جریان به‌کارگیری نوآوری‌های سازمانی مزایای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

به گفته ۹۰ درصد از کسانی که در این بررسی حضور داشتند، مدیر سازمان آنها بر این باور است که سیستم‌های اجتماعی می‌تواند تغییرات مثبت و قدرتمندی را ایجاد کند و این در حالی است که ۸۷ درصد آنها توضیح دادند به‌کارگیری سیستم‌های تجاری اجتماعی می‌تواند باعث ارائه نوآوری‌های بیشتر شود.