حفره امنیتی جدید در iOS 8.0.2 کشف شد

فارنت: محصولات نرم‏افزاری و سخت‏افزاری اپل همواره در کانون توجه رسانه‏ها قرار دارند. این‏بار نیز در جدیدترین ویدئوی منتشره، مشکل امنیتی که قابلیت‏های تاچ‏آیدی و Passcode را در IOS ۸ و IOS ۸.۰.۲ هدف قرارداده به تصویر کشیده شده است. این حفره امنیتی هنگامی که آی‌فون شما به رایانه یا پریز برق متصل است قابل بهره‏برداری بوده و البته قابلیت «Allow Hey Siri» باید فعال باشد. با این اوصاف یک شخص غریبه می‏تواند بدون مشکل به آی‌فون شما دسترسی غیرمجاز داشته باشد. البته مدنظر داشته باشید که این مشکل امنیتی همیشه قابل استفاده نیست. این مشکل به‌ویژه برای کاربرانی که در محیط کار از گوشی‏های خود استفاده می‏کنند می‏تواند ناراحت‌کننده باشد. کافی است سوالی را از Siri بپرسید. پیش از دریافت جواب، کافی است کلید خانه را فشاردهید و دست خودرا روی صفحه به سمت راست بکشید تا نتیجه کار را ببینید.

این مشکل امنیتی به ندرت کار می‏کند و به تنظیمات خاص، مشابه آنچه توضیح دادیم نیازمند است. اگر آی‌فون خود را همیشه دور از دستان غریبه‏ها قرار دهید، نیازی به نگرانی در این‏باره ندارید.

از سوی دیگر شرکت اپل معمولا به‌روزرسانی‏هایی را برای برطرف کردن این مشکلات امنیتی منتشر می‏کند، از همین رو باید منتظر عکس‏العمل این شرکت ماند.