آیا مایکروسافت اشتباهاتش را جبران می‌کند؟

ویندوز ۹ یا آنچه با نام تجاری threshold معرفی شده قرار است طی هفته‌جاری از سوی شرکت مایکروسافت در شهر سیلیکون ولی رونمایی شود. به گزارش «ایسنا»، به نوشته روزنامه گاردین، مایکروسافت درحالی در این هفته از ویندوز جدیدش که با نام ویندوز ۹ شناخته شده رونمایی می‌کند که امیدوار است این بار بتواند نظر کسانی را که به‌دلیل ظاهر متفاوت و نامتعارف ویندوز ۸ از نصب کردن آن خودداری کرده و به همان ویندوز ۷ چهار سال پیش اکتفا کرده‌اند جلب کند.

threshold نامی است که مایکروسافت برای ورژن جدید سیستم‌عاملش انتخاب کرده است و انتظار می‌رود این سیستم‌عامل تا سال آینده به صورت گسترده‌ای منتشر شود. به عقیده برخی از کارشناسان تکنولوژی ویندوز ۸ نقطه درخششی برای شرکت مایکروسافت به حساب نمی‌آمد، چراکه بسیاری از کاربران به ناپدید شدن گزینه استارت از گوشه چپ صفحه نمایش و اضافه شدن جدول رنگارنگ برنامه‌ها معترض شدند.

برخی از اطلاعاتی که درباره ویندوز جدید مایکروسافت منتشر شده‌است حاکی از آن است که گزینه استارت بار دیگر به صفحه‌های نمایش بازگشته است و برای استفاده از منوی جدولی برنامه‌ها به کاربران حق انتخاب می‌دهد.با اینکه ویندوز ۱/۸ نیز گزینه استارت را بار دیگر به سیستم‌عامل ویندوز بازگردانده‌ بود، اما این گزینه استارت همان منوی جدولی برنامه‌ها را نمایش می‌داد نه لیست سنتی برنامه‌ها به شیوه ویندوز ۷ و سایر نسخه‌های ویندوز.

بنابراین مشکل کاربران برای هماهنگی با شیوه جدید نمایش در ویندوز و ظاهر قدیمی این سیستم‌عامل مساله‌ای است که همچنان حل نشده باقی مانده است. ازسوی دیگر انتظار می‌رود ویندوز ۹ نرم‌افزار موبایل خود را نیز ارتقا دهد.

به نظر می‌رسد ویندوز تازه‌وارد گزینه استارت را به شیوه سنتی باز نگرداند بلکه با باز کردن بخش استارت لیستی از برنامه‌هایی را که کاربر به‌تازگی از آنها استفاده کرده است به همان شیوه سنتی نمایش ‌می‌دهد و در صورتی‌که کاربر گزینه «تمام برنامه‌ها» را انتخاب کند لیست تمامی اپلیکیشن‌های کامپیوتر را به‌صورت چهارخانه‌ای ویندوز ۸ خواهد دید.

به این صورت ویندوز ۹ می‌تواند هر دو کاربران طرفدار مدل سنتی و مدرن ویندوز را راضی نگه دارد. شرکت مایکروسافت که روز سه شنبه در نظر دارد از ویندوز ۹ با نام جدیدی که برای آن انتخاب کرده‌اند پرده‌برداری کند باید بار دیگر اعتبارش را در سیلیکون ولی و بین رقبایش، اپل و گوگل حفظ کند.