برقراری سه میلیون و 800 هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی تا کنون

خبرگزاری فارس: ‌از ابتدای ایام حج امسال تا امروز، کاربران به میزان سه میلیون و ۸۰۰ هزار دقیقه با حجاج ایرانی مکالمه داشتند که شامل دو میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه ترافیک صادره از ایران و ۹۰۰ هزار دقیقه ترافیک وارده به کشورمان بوده است. حسین معدنی‌پور، مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت، در مورد آمار ترافیک صادره و وارده ارتباطی در ایام حج سال ۹۳ توضیح داد: ترافیک حج سال جاری از چهارم شهریور شروع شده و از ۱۰هزار دقیقه ترافیک صادره و ۱۰ هزار دقیقه ترافیک وارده در روز آغاز، به ۲۵۰ هزار دقیقه ترافیک صادره و ۷۲ هزار دقیقه ترافیک وارده در روز رسیده است.

وی تصریح کرد: همانند سالیان گذشته برای تسهیل ارتباط زائران در این ایام ظرفیت مستقیم و ترانزیتی با اپراتورهای کشور عربستان افزوده شده است؛ به‌طوری‌که تعداد اپراتورهای ترانزیتی نیز در سال جاری از ۷ شرکت به ۱۱ شرکت افزایش یافته‌اند و همچنین کیفیت ارتباطات از شرکت‌های ترانزیتی تحت کنترل و پایش ویژه قرارگرفته است.

وی همچنین درخصوص کیفیت مکالمات افزود: علاوه بر امکانات سیگنالینگی شرکت الجوال، از امکانات سه ترانزیت‌کننده سیگنالینگی بزرگ شامل بلژیک، آلمان و امارات برای انتقال ترافیک رومینگ زائران ایرانی استفاده شده است.

معدنی‌پور تصریح کرد: بر‌اساس ترافیک سنجی انجام شده تاکنون ASR ترافیک صادره از مسیر مستقیم ۴۷ درصد و از مسیرهای ترانزیت حدود ۴۰درصد است و با توجه به میزان متوسط مکالمات (ACT) که بیش از ۲ دقیقه است، شرایط کیفی ارتباطات در حال حاضر بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی افزود: بیشترین ترافیک حجاج ایرانی از طریق شبکه تلفن همراه اول برقرار می‌شود که حدود ۴۸ درصد کل ترافیک را تشکیل می‌دهد و پس از آن شبکه ایرانسل با ۳۲درصد و شبکه تلفن‌های ثابت استان‌ها با ۱۹درصد و شبکه اپراتورهای رایتل و تالیا نیز یک درصد ترافیک حجاج را به خود اختصاص داده‌اند.