یک حافظه فلش کوچک  برای ابزارهای موبایل

دنیای‌اقتصـاد: شــرکـت سیلیکــون پـاور کـه یکـی از تولیـدکنندگـان فعــال محصولات ذخیره‌سازی در بازار است، به‌تازگی یک فلش OTG جدید با نام Mobile X۲۱ را به بازار معرفی کرده است. محصول تازه این شرکت مجهز به پورت USB ۲.۰ بوده و از دو اینترفیس میکرو USB و USB بهره می‌برد. این محصول تمام قابلیت‌های حافظه‌های فلش USB، کابل‌های USB و کارت‌های حافظه را دارد و می‌توان از آن به‌عنوان یک ابزار چندمنظوره استفاده کرد. کاربران این حافظه فلش می‌توانند با استفاده از آن فضای حافظه ابزارهای موبایل خود را افزایش دهند و به سرعت فایل‌های مورد نظرشان را بدون نیاز به کابل یا مودم Wi-Fi بین انواع کامپیوتر شخصی، موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها منتقل کنند.

طراحی این محصول به‌گونه‌ای است که درپوش آن امکان چرخش ۳۶۰ درجه دارد و به همین دلیل تنها با اشاره یک انگشت، می‌توان آن را کنار زد و اطلاعات مورد نظر خود را ذخیره کرد. با افزایش کاربرد ابزارهای موبایل وابستگی کاربران به استفاده از دستگاه‌هایی مانند موبایل هوشمند و تبلت برای انجام امور کاری و شخصی هم بیشتر می‌شود. از طرفی ضعف سیگنال‌های اینترنت بی‌سیم و دردسرهای حمل انواع مختلف کابل و آداپتور ازجمله مشکلاتی هستند که کاربران همواره با آن درگیر هستند. با این اوصاف استفاده از یک ابزار ذخیره‌سازی موبایل مانند فلش OTG مدل Mobile X۲۱ می‌تواند مفید باشد.

علاوه‌بر اینها حافظهMobile X۲۱ در لحظه ظرفیت حافظه موبایل شما را افزایش می‌دهد که این قابلیت به‌خصوص برای گوشی‌هایی مناسب خواهد بود که از کارت‌های حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کنند. برای استفاده از این محصول تنها کافی است که آن را به گوشی و تبلت خود متصل کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اطلاعات خود را منتقل کنید.

شرکت سیلیکون پاور همراه با این حافظه فلش یک برنامه رایگان را با عنوان SP File Explorer برای کاربران خود عرضه کرده است که درواقع نوعی نرم‌افزار مدیریت فایل برای ابزارهای اندرویدی پشتیبانی‌کننده از فناوری OTG است. برای استفاده از این برنامه نیازی به انجام هیچ جست‌وجو یا عملیات نصب نیست و برنامه فایل‌های کاربران را به‌صورت کاملا خودکار سازماندهی و مرتب می‌کند.

این حافظه فلش OTG جدید با بدنه‌ای از جنس فلز و پلاستیک وزن سبکی دارد و گزینه‌ مناسبی برای حمل و جا به جایی روزانه خواهد بود. حافظه Mobile X۲۱ در سه نسخه ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی با گارانتی مدام‌العمر شرکت داده پرداز رایانه متین به بازار عرضه شده است.