برنامه‌نویس ۱۹ساله پیشنهاد کاری اپل را  رد کرد

با همه‌گیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های همراه، بسیاری از جوانان کم‌سن و سال فرصتی برای کسب درآمدهای چند میلیون دلاری پیدا کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ونچربیت، یکی از این افراد، جوان ۱۹ ساله‌ای به نام جان میر است که سال گذشته ترجیح داد به جای ادامه تحصیل در رشته رایانه در دانشگاه به‌طور تمام وقت روی شرکت و سایت نوپای خود فرسکونیوز وقت بگذارد و از این طریق کسب درآمد کند.

والدین وی در ابتدا از این اقدام پسرشان خوشحال نشدند، به‌خصوص که مادر وی از استادان دانشگاه محل تحصیل او در نیویورک بود؛ اما بعد از مدتی پدر و مادر جان میر تصمیم گرفتند از این تصمیم فرزندشان حمایت کنند؛ زیرا متوجه شدند او می‌تواند یک برنامه‌نویس رایانه موفق باشد و به‌طور مستقل زندگی‌اش را ادامه دهد.

وی از اولین سال‌های تحصیل در دبیرستان یعنی از سال ۲۰۰۸ مشغول نگارش برنامه‌های همراه بود و این کار را با استفاده از خودآموزهای زبان برنامه‌نویسی شروع کرد. کار به جایی رسید که وی از سال‌های پایانی تحصیل در دبیرستان توانست برای خودش درآمد قابل ملاحظه‌ای کسب کند. وی در اولین سال تحصیل در دانشگاه بابت برنامه‌نویسی و طراحی App برای گوشی‌های آی‌فون تا به آن حد درآمد کسب کرد که توانست هزینه زندگی خود را به تنهایی تامین کند.

وی نه تنها هزینه زندگی و تحصیل در دانشگاه نیویورک را به دست آورد، بلکه توانست شرکت فرسکو را تاسیس و سایت فرسکو نیوز و برنامه همراه مربوطه را راه‌اندازی کند که امکانات آن ترکیبی از اینستاگرام، توییتر و فلیپ بورد است. در واقع این سایت عکس و اخبار را با هم ترکیب کرده و به کاربران عادی امکان می‌دهد آنها را در قالبی جذاب ارائه کنند.

وی حاضر نشده میزان درآمد خود را افشا کند و به ذکر این نکته اکتفا کرده که به اندازه بهترین مهندسان نرم‌افزار در بهترین شرکت‌های فناوری درآمد دارد.

به‌رغم سن کم رزومه کاری جان میر بسیار پربار است و او توانسته برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های آی‌فون را بنویسد. وی درمجموع حدود ۴۰ برنامه همراه برای آی‌فون نوشته که اکثر آنها از طریق شرکت برنامه‌های همراه وی یعنی تپ مدیا عرضه شده‌‌اند. یکی از این برنامه‌ها برای آی‌فون ۴ موسوم به جاست لایت بسیار پرطرفدار بوده و دو میلیون بار دانلود شده است. برنامه دیگر محبوب طراحی شده توسط وی پرفکت شات است که سال قبل برای iOS ۷ عرضه شد و در عرض چهار روز اول عرضه بیش از ۶۰ هزار بار دانلود شد. این برنامه امروزه میلیون‌ها کاربر دارد. برنامه اخیر با بررسی چشم افراد از طریق دوربین آی‌فون تلاش می‌کند تا بهترین عکس‌های گروهی را در بهترین وضعیت بگیرد.

در واقع این عکس مشکل همیشگی عکس‌های گروهی را که در آنها معمولا چند نفر در حال پلک زدن یا وضعیتی نامناسب هستند، برطرف می‌کند؛ ایده‌های هوشمندانه و در عین حال بسیار درآمدزا. انتشار همین برنامه همراه باعث شد تا اپل جان میر را به همکاری دعوت کند؛ امری که رویای بسیاری از جوانان در دنیای فناوری است. اپل با ارسال ایمیلی برای جان میر از وی خواست تا به‌عنوان نیروی کارآموز در این شرکت مشغول به کار شود. در صورت پذیرش این درخواست حقوقی به میزان ۵۷۲۳ دلار در ماه در انتظار میر بود. اما او این پیشنهاد را رد کرد. استدلال وی این بود که خود را قلبا یک سرمایه‌گذار می‌داند و تمایلی ندارد برای کسی دیگر کار کند.

وی افزوده که نگران از دست دادن چنین پیشنهادی نیست و اطمینان دارد اگر بخواهد بعدا می‌تواند مجددا چنین پیشنهادی دریافت کند. زیرا دوستان نزدیک زیادی در این شرکت دارد و هرسال در همایش توسعه‌دهندگان این شرکت حضور می‌یابد.

میر از ۱۶ سالگی در همایش مذکور حاضر بوده و البته اولین بار پدر وی بود که امور مربوط به ثبت‌نام وی را انجام داد و پسرش را برای این کار روانه سان فرانسیسکو کرد. این نمونه‌ای است از فرصت‌هایی که تحولات دنیای فناوری و به‌خصوص پیشرفت‌های اخیر در حوزه تلفن‌های همراه هوشمند برای جوانان علاقه‌مند به دنیای آی‌تی به ارمغان آورده است.