یک تبلت ارزان‌قیمت ویندوزی

دنیــای‌اقتصــاد: شرکت Toshiba به‌تازگی و در نمایشگاه IFA ۲۰۱۴ یکی از جدیدترین و به‌صرفه‌ترین تبلت‌های ویندوزی خودش را رونمایی کرد. این تبلت که با نام Encore Mini به بازار معرفی شده است، مبتنی بر ویندوز ۱/۸ بوده و با قیمت ۱۲۰ دلار به بازار عرضه می‌شود. پس از آنکه مایکروسافت هزینه خرید حق استفاده از سیستم‌عامل خود را برای تبلت‌های کوچک‌تر از ۱۰ اینچ حذف کرد، تولیدکنندگان به استفاده از این پلت‌فرم ترغیب شده‌اند. این در حالی است که شرکت Toshiba تبلت جدیدش را از طریق فروشگاه مایکروسافت عرضه کرده و خریداران می‌توانند آن را ۹۹ سنت ارزان‌تر از قیمت اعلام شده خریداری کنند.

البته اطلاعاتی که در فروشگاه مایکروسافت به‌خصوص در مورد وضوح تصویر این تبلت درج شده با اطلاعات تایید شده توسط Toshiba کمی متفاوت است. براساس اعلام شرکت Toshiba، این تبلت دارای صفحه نمایش ۸ اینچی با وضوح تصویر WSVGA و برابر ۶۰۰ در ۱۰۲۴ پیکسل است. تبلت Encore Mini دارای پردازنده چهار هسته‌ای Intel Atom Z۳۷۳۵G بوده و از حافظه رم یک گیگابایتی بهره می‌برد. حافظه داخلی این دستگاه ظرفیت ۱۶ گیگابایتی دارد که امکان ارتقا از طریق کارت‌های microSD را هم دارد. این دوربین از یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی و یک دوربین در جلو برای مکالمه تصویری بهره می‌برد. بلوتوث ۴ و Wi-Fi از دیگر امکانات ارتباطی این تبلت جدید هستند.

تبلت Encore Mini با وزن ۳۵۰ گرمی، بدنه‌ای به ضخامت ۱۱ میلیمتر داشته و باتری آن در هر بار شارژ کامل تا ۷ ساعت به‌طور مداوم کار می‌کند. کارشناسان و فعالان بازار انتظار دارند که این تبلت ویندوزی ارزان‌قیمت با استقبال خوبی در بازار مواجه شود.