۵۰۰ دستگاه الکترونیکی  برای هر خانواده در سال 2022

ایتنا: مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‏بینی کرد که یک خانواده معمولی در سال ۲۰۲۲ میلادی، صدها عدد دستگاه الکترونیکی هوشمند را دراختیار خواهد داشت. گارتنر توضیح داد که کاهش هزینه‏های مربوط به حسگرهای هوشمند و فناوری‏های ارتباطی مهم‏ترین مسائلی هستند که باعث خواهند شد این تعداد دستگاه الکترونیکی در اختیار خانواده‏ها قرار بگیرد.

این مرکز تحقیقاتی پیش‏بینی کرد که خانه‏های هوشمند در یک دهه آتی به یک محل باورنکردنی مملو از فناوری تبدیل خواهند شد و تعداد زیادی فرصت تجاری دیجیتالی را برای سازمان‏ها ارائه خواهند کرد تا محصولات و خدمات خود را به‌گونه‏ای متفاوت در اختیار کاربران بگذارند.

نیک جونز، مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «ما پیش‏بینی می‏کنیم بخش قابل ملاحظه‏ای از لوازم خانگی امروزی در آینده نزدیک هوشمند شوند و با مجهز شدن به حسگرهای پیشرفته، امکانات ارتباطی و بی‏سیم را در اختیار کاربران بگذارند.»

او همچنین توضیح داد: «بسیاری از دستگاه‏های الکترونیکی آینده به‏صورت همزمان شامل حسگرهای هوشمند و قابلیت‏های کنترلی پیشرفته می‏شوند. قیمت این دستگاه‏ها بسیار ارزان خواهد بود، زیرا توسعه «اینترنت اشیا» به کاربران امکان خواهد داد تا با پرداخت یک دلار بتوانند چنین دستگاه هوشمندی را در اختیار بگیرند.»

براساس پیش‏بینی‏های مرکز تحقیقاتی گارتنر گفته شده است که در سال ۲۰۲۲ میلادی هر خانواده معمولی دست‏کم ۵۰۰ دستگاه الکترونیکی هوشمند را در اختیار خواهد داشت.