مشخصات فنی ویندوز 9 لو رفت

خبرگزاری فارس: انتشار تصاویر متعددی از محیط ویندوز ۹ مایکروسافت که قرار است یک سال دیگر عرضه شود، علاقه‌مندان را با ویژگی‏های سیستم‌عامل جدید مایکروسافت بیشتر آشنا کرده است. تصاویر لو رفته مربوط به یکی از نسخه‏های آزمایشی ویندوز ۹ موسوم به Threshold Build ۹۸۳۴ است که از سوی این شرکت در اختیار همکاران تجار‏ی‏اش قرار گرفته و حال به دلایلی نامعلوم در فضای مجازی منتشر شده است. براساس تصاویر موجود منوی استارت ویندوز ۹ تغییرات زیادی داشته و طراحی موزاییکی آن یادآور رابط کاربری نسخه‌های همراه ویندوز یا همان ویندوز فون است. اجرای برنامه‏های همراه در رابط کاربری مترو در ویندوز ۹ پیش‌بینی شده است. تیک بار تعاملی هم در این نسخه از ویندوز پیش‌بینی شده است.

notification center و قابلیتی موسوم به دسکتاپ‌های مجازی هم در ویندوز ۹ وجود دارد. در بخش taskbar آیکون جست‌وجوی تازه‌ای در نظر گرفته شده که در کنار دکمه استارت قرار دارد. همچنین مایکروسافت در حال تغییر آیکون‌های دسکتاپ، جست‌وجوگر فایل‌ها و دیگر اقلام ویندوز۹ است. البته مرورگری که در این نسخه‌ها مشاهده می‌شود

Internet Explorer ۱۱ است که مرورگری به روز نشده است. در نسخه یاد شده امکانات خاصی هم برای صاحبان مشاغل و کاربران تجاری در نظر گرفته شده که البته به علت کامل نبودن این امکانات در نسخه‌های عرضه شده امکان قضاوت نهایی در مورد آنها وجود ندارد. افزایش سازگاری ویندوز ۹ با تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند از جمله دیگر ویژگی‌های آن است.