دنیای اقتصاد: هفته گذشته شرکت اپل از آخرین محصولات خود رونمایی کرد. این محصولات که شامل آی‌فون ۶، آی‌فون ۶پلاس و ساعت هوشمند بود توجه بسیاری از طرفداران و البته رقیبان اپل را به خود جلب کرد. به فاصله کمتر از بیست و چهار ساعت، سیل نظرها و انتقادها سرازیر شد. از طرفداران این شرکت که همه با اشتیاق منتظرند این محصولات روانه بازار شود که بگذریم، رقیبان اپل هریک به نوعی سعی کرده‌اند نشان دهند محصولات اپل برتری‌ای دربرابر محصولات آنها ندارد که هیچ، عقب‌تر هم هست.
این تب و تاب چنان در بین رقیبان جان گرفته که حتی شرکت سونی هم که هیچ وقت وارد این بازی‌ها نمی‌شد امسال پا به پای دیگر رقیبان به طعنه و تمسخر این شرکت پرداخته است. در شماره قبل به شرکت سونی اشاره کردیم که در اکانت رسمی خود در توئیتر آی‌فون ۶ پلاس را بزرگ‌تر از بزرگ‌تر نامیده بود و اکسپریای خود را بهتر از بزرگ‌تر.
سامسونگ هم که رقابت و دشمنی دیرینه‌ای با اپل دارد در پی رونمایی از آی‌فون ۶، این شرکت توئیتی منتشر کرده که در آن آی‌فون را به خاطر افزایش ابعاد نمایشگر دستگاه‌هایش به سخره گرفته است.
توئیت منتشر شده توسط سامسونگ به جمله معروف استیو جابز اشاره دارد که گفته بود: «هیچ‌کس هیچ‌وقت تلفن بزرگ نمی‌خرد.» سپس آنها در ادامه نوشته‌اند که «ببینید چه کسانی خودشان را غافلگیر کرده و نظرشان را عوض
کرده‌اند.»
این جمله معروف استیو جابز مربوط به جولای 2010 در کنفرانس مطبوعاتی است که توسط مدیرعامل آن زمان اپل برگزار شده بود. سامسونگ همچنین در ویدئویی مشکل پخش زنده مراسم معرفی آی‌فون‌ها و اپل واچ را مسخره می‌کند. سامسونگ به اینها رضایت نداده و در چهار ویدئو قابلیت‌های برتر گلکسی نوت 4 مانند قلم S-Pen، حالت MultiWindow، شارژ سریع و صفحه‌نمایش با وضوح و کیفیت بالاتر نسبت به آی‌فون 6 را نمایش داده است و نهایتا در ویدئوی آخر سامسونگ ساعت هوشمند اپل واچ را مسخره کرده است.
شرکت اچ‌تی‌سی هم از این قافله عقب نمانده و شروع به تمسخر اپل کرده است.
این کمپانی تایوانی طراحی فلزی آی‌فون را سوژه خودش کرده و در توئیتر خود این‌طور بیان کرده که: «صفحه نمایش بزرگ‌تر، کارآیی بهتر، طراحی زیبا. آی‌فون ۶ به جشن خوش آمدی.»
منظور اچ تی سی این است که آی‌فون تازه توانسته وارد رقابت با گوشی‌های دیگر شود، شاید این حرف چندان درست نباشد اما یک تمسخر تبلیغاتی است.
اچ تی سی با انتشار تصویری که اشاره به شباهت زیاد طراحی بین آی‌فون ۶ و HTC One M۸ دارد، ورود اپل را به کلوپ سازندگان گوشی‌های بزرگ، زیبا و سریع تبریک گفته است.
شرکت ایسوس هم به دنبال راهی برای مقابله گشته و درنهایت با مقایسه قیمت آی‌فون ۶ و ZenFone به مشتریان توصیه کرده به جای یک آی‌فون 6، با همان پول می‌توانند 6 دستگاه ZenFone اندرویدی بخرند. هرچند آی‌فون همیشه گران بوده و به همین دلیل هم کسی از دیدن قیمت‌های آی‌فون 6 غافلگیر و شگفت‌زده نشد. قیمت آی‌فون 6 بدون قرارداد از 649 دلار و آی‌فون 6 پلاس از 749 دلار شروع می‌شود.
این کمپانی در فیس‌بوک خود تصویری منتشر کرده که در سمت چپ آن ۶ دستگاه ZenFone و در سمت راست آن یک سیب می‌بینید و پرسیده: «کدام ۶ بهتر است؟ ۶ ZenFone برای تمام خانواده یا یک سیب فقط برای خودتان؟» ایسوس در حال حاضر سه نوع ZenFone با ابعاد ۴ اینچی، ۵ اینچی و ۶ اینچی عرضه می‌کند که قیمت آنها از قدری بیش از ۱۰۰ دلار شروع می‌شود. البته مطمئناZenFone را نمی‌توان به‌عنوان یکی از پرچمداران موجود در بازار
شناخت.