گوگل نام خدمات سازمانی خود را تغییر داد

همکاران سیستم: شرکت گوگل با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که برند محصولات سازمانی خود را از Google Enterprise به Google for Work تغییر داده است. وب‌سایت citeworld در این زمینه گزارش داده است این برند جدید برای ویرایش سازمانی سرویس‌های Google Apps به‌همراه Gmail، Google Cloud Platform، Google Search Appliance و دیگر محصولات این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. «آمیت سینگ» (Amit Singh) مدیر مرکز Google for Work توضیح داد که به چه علت گوگل ۱۰ سال پس از آنکه برای نخستین بار عرضه خدمات سازمانی خود را آغاز کرد، نام جدیدی را برای این سرویس برگزیده است. درآغاز خدمات سازمانی گوگل با نام‌های Search Appliance و Gmail for Domains به کسب‌وکارها ارائه می‌شد.

«آمیت سینگ» در این خصوص گفت: «سازمان معمولا با چرخه گستره فروش، خریدهای متمرکز و نرم‌افزار مخصوص طبقه‌بندی محصولات در قفسه‌ها هم‌راستا است. بسیاری از مواردی که با واژه «سازمان» مرتبط هستند مواردی محسوب می‌شوند که با همه فعالیت‌های ما سازگاری ندارند. ناهنجاری‌ها در این زمینه همچنان بزرگ‌تر می‌شود».

به عبارت دیگر، تغییر اصلی در فناوری‌های سازمانی طی ۱۰ سال گذشته از تمرکز بر خرید محصولات IT و تحمیل آنها به کاربران به گونه‌ای صورت گرفته است که این روزها کاربران ابزارهای مورد نیاز خود را با توجه به فضای کاری خود بدون در نظر گرفتن آنچه که فضای IT در سر می‌پروراند، انتخاب می‌کنند. این مساله همان چیزی است که گوگل برای عرضه خدمات سازمانی خود مد نظر قرار می‌دهد.

این شرکت هم‌اکنون قصد دارد با کنار گذاشتن میراث گذشته که در برخی موارد می‌تواند اثرات منفی روی کاربران برجا بگذارد، نسل جدید خدمات خود را ارائه دهد.