تبلتی ویژه برای سالمندان

دنیای اقتصاد: شرکت AARP یک تبلت ویژه سالمندان را به بازار معرفی کرده است تا توجه این افراد را هم به تکنولوژی‌های جدید بیشتر جلب کند. این شرکت در توصیف تبلت جدیدش اعلام کرده است: «این دستگاه از یک موبایل هوشمند بزرگ‌تر بوده و در عین حال از یک لپ‌تاپ کوچک‌تر است.» تبلت ویژه سالمندان با نام RealPad به بازار معرفی شده و به‌طور ویژه برای کاربران بالای ۵۰ سال طراحی و تولید شده است. درست به همین دلیل هم هست که این شرکت در معرفی تبلت جدید ویژه سالمندانش تمام تلاش خود را کرده تا با ساده‌ترین زبان افراد سالمند را با این تکنولوژی و کاربردهایش آشنا کند. حالا باید دید که این شرکت چگونه می‌خواهد افراد سالمند و بی‌تمایل به استفاده از تکنولوژی را به خرید یک تبلت متقاعد کند در حالی که میلیون‌ها تبلیغ اپل برای آی‌پد نتوانسته این تمایل را ایجاد کند.

قبل از هر چیز آیکون‌ها، فونت‌ها و دیگر بخش‌های گرافیکی در تبلت RealPad نسبت به استاندارد تبلت‌های بازار درشت‌تر هستند و طراحی خاص خودشان را دارند. چنین رابط کاربری بهبود یافته‌ای می‌تواند باعث افزایش توان استفاده بسیاری از افراد مسن که بینایی‌شان آسیب دیده است بشود.

هرچند دیگر تبلت‌های موجود در بازار هم امکان افزایش اندازه آیتم‌های گرافیکی برای خوانایی بیشتر را دارند، اما هیچ کدام به صورت پیش‌‌فرض با این حالت ارائه نشده و حس مخصوص بودن را به سالمندان القا نمی‌کنند. از طرف دیگر این شرکت برای فروش تبلت‌های خود سرویس پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته را ایجاد کرده است. علاوه بر اینها ابزاری به نام RealQuick Fix هم در این تبلت به‌کار برده شده است تا با فشردن یک کلید اشکالات رایج را شناسایی و مرتفع کند. این دو ویژگی برای افرادی که از تکنولوژی چندان سر در نمی‌آورند بسیار کاربردی خواهد بود.

در تبلت RealPad بیش از مشخصات فنی، پاسخگویی روان و بدون اشکال مورد توجه خواهد بود. با این حال بد نیست بدانید که این تبلت ویژه دارای صفحه نمایش ۸ اینچی است که تصاویر را با وضوح ۷۶۸ در ۱۰۲۴ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این تبلت اندرویدی از پردازنده دو هسته‌ای اینتل در کنار رم یک گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد. این دستگاه دارای یک دوربین در جلو و یک دوربین در پشت بوده و از امکانات ارتباطی Wi-Fi، بلوتوث و اسلات کارت حافظه microD بهره می‌برد.

تبلت RealPad مبتنی بر نسخه ۴/۴ سیستم عامل آندروید بوده و به این ترتیب امکان نصب نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. یکی از نقاط قوتی که تبلت RealPad در برابر آی‌پد خواهد داشت، سطح قیمتی کاملا مقرون به‌ صرفه آن است. شرکت AARP اعلام کرده است این تبلت را از حالا به صورت پیش‌سفارش با قیمت ۱۸۹ دلار در اختیار کاربرانش قرار داده و از ماه آینده میلادی هم آن را به صورت رسمی روانه بازارهای مختلف خواهد کرد.