ایرنا: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اختلالات موجود در شبکه همراه اول به دلیل احصای شاخص‌های فنی است و معمولا بین یک ماه تا یک ماه ونیم طول می‌کشد تا رفع شود. علی اصغر عمیدیان دیروز در حاشیه برگزاری هفتمین سمپوزیوم بین‌‌المللی مخابرات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: اختلالات موجود در شبکه همراه اول به دلیل اجرای پایلوت و فاز آزمایشی نسل سوم (۳G) طبیعی است و این اختلالات تا احصا شدن شاخص‌های مورد نظر ادامه می‌یابد.وی افزود: به‌روز‌رسانی نرم‌افزارها و نصب و راه‌اندازی تجهیزات جدید مدتی اختلالاتی در شبکه ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شاخص‌های فنی پیوست‌ها احصا نشود پروانه‌ای صادر نخواهد شد.وی گفت: هم‌اکنون شبکه همراه اول دوره آزمایشی خود را می‌گذراند و اگر پیوست‌ها احصا شود لیسانس (پروانه) نسل سوم را به آنها خواهیم داد.عمیدیان افزود: برای اپراتور دوم (ایرانسل ) نیز همین مدت زمان طول کشید تا این استانداردهای فنی و این شاخص‌ها احصا شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان‌هایی که به عنوان پایلوت برای انجام به‌روزرسانی‌ها در نظر گرفته‌ایم با انجام تست‌های لازم و اندازه‌گیری پارامتر‌های فنی پروانه نسل سوم را ارائه خواهیم کرد. هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات هجدهم تا بیستم شهریور ماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

پایان اختلالات شبکه همراه اول تا یک ماه و نیم دیگر