آتش گرفتن نوکیا لومیا ۹۲۰ هنگام شارژ

فارنت: داستان آتش گرفتن گوشی‏های تلفن همراه در هنگام شارژ این روزها دیگر به امری عادی تبدیل شده و مانند بسیاری از امور دیگر مانند سقوط هواپیما که آن را معمولا به گردن اشتباه خلبان مرحوم می‏اندازند در این مورد همواره تقصیر بر گردن شارژرهای غیراصلی می‏افتد. در هر صورت این بار نوبت یک لومیا ۹۲۰ نوکیا دربرزیل است که صاحبش را به وحشت انداخته است. ظاهرا این لومیا ۹۲۰ شب هنگام به دست شارژ سپرده می‏شود که دود از آن بلند می‏شود و صاحب آن که یک برزیلی با نام فابریسیو است می‏گوید که حتی پس از این اتفاق گوشی همچنان کار می‏کند و به شارژ شدن ادامه می‏دهد. با وجود این فابریسیو همچنان نگران است و از این هراس دارد که دوباره این اتفاق بیفتد و گوشی آتش گرفته یا منفجر شود.

اگر حالا به این فکر می‏کنید که می‏تواند گوشی را به مرکز گارانتی ببرد و چرا فابریسیو گوشی را به شرکت باز نمی‏گرداند بد نیست بدانید که گارانتی این گوشی‏ها دو ماه پیش به پایان رسیده است و مطمئنا این خبر خوبی برای او نیست که نوکیا با توجه به این موضوع هزینه تعمیر گوشی را نیز از او خواهد گرفت.

البته این چیز نگران‏کننده‏ای برای فابریسیو نیست چرا که وی اعلام کرده که مطمئنا گوشی بعدی او یک گوشی اندرویدی خواهد بود و می‏گوید چرا وقتی نوکیا یک گوشی اندرویدی سامسونگ آتش می‏گیرد به صاحب گوشی یک گوشی نوکیا می‏دهد اما حالا توجهی به یک نفر که مشتری نوکیا است نمی‏کند. البته شما نمی‏توانید نوکیا را در این مساله و تعمیر نکردن یا تعویض رایگان گوشی سرزنش کنید چرا که همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم معمولا بررسی‏های بعدی نشان می‏دهد که تقصیر در استفاده از شارژرهای غیراصلی است.