راه‏اندازی اینترنت پرسرعت همراه اول

دنیای‌اقتصاد: همراه اول از راه‌اندازی اینترنت پرسرعت موبایل خود با نام تجاری «نوترینو» خبر داد. نوترینو(NOTRINO) سرویس اینترنت نسل نو همراه اول است که با سرعت بالای نسل سوم، چهارم و نسل‌های بالاتر موبایل، در اختیار مشترکان همراه اول قرار می‌گیرد.

همراه اول با اعلام اینکه تنظیمات ۳G و GPRS یکسان بوده و در صورت وجود این تنظیمات نیازی به تنظیم مجدد نیست، اعلام کرده علامت‌های H+، H، ۳G یا ۴G روی نمایشگر گوشی تلفن همراه نشان می‌دهد مشترک در محدوده پوشش ۳G یا ۴G قرار دارد. همراه اول شرایط استفاده از نوترینو را حضور در محدوده پوشش ۳G یا ۴G، استفاده از گوشی‌هایی که تکنولوژی ۳G یا ۴G را پشتیبانی می‌کنند و خرید و فعال‌سازی بسته هوشمند اینترنت ماهانه اعلام کرده است.

مشترکان دائمی و اعتباری در صورتی می‌توانند از خدمات نوترینو بهره‌مند شوند که یک بسته هوشمند اینترنت ماهانه فعال داشته باشند. به‌زودی بسته‌های نوترینو در دو نوع آلفا (با سرعت ۱۲۸ Kbps) و آلفا+ (با سرعت یک Mbps) ارائه می‌شود و مشترکان می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

سرویس اینترنت نوترینو در مدت زمان محدود (تا پایان تابستان)، بدون پرداخت وجه اضافی، برای کاربران فعلی بسته هوشمند اینترنت قابل استفاده است. اپراتور اول اعلام کرده با پایان مهلت زمانی و حجمی بسته‌های هوشمند، این بسته‌های ۳۰ روزه به صورت خودکار تمدید می‌شود. این گزارش می‌افزاید: در صورتی که مشترک دستور لغو تمدید خودکار را ارسال کند، در هر دو حالت «پایان حجم بسته» یا «پایان مهلت زمانی»، بسته فعلی تمدید نشده و مصرف اینترنت مشترک با تعرفه مصوب محاسبه می‌شود. مشترکان علاقه‌مند به سرویس اینترنت نسل‌نو همراه اول می‌توانند جهت اطلاع از جزئیات این نوع سرویس به پرتال این اپراتور به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.