عکس‏های جدید آی‌فون 6  و مقایسه با مدل قبلی

ایسنا: در روزهای گذشته یکی از شرکت‌های شریک اپل در چین، اولین عکس رسمی از آی‌فون ۶ را منتشر کرد و دیگر تقریبا قطعی شده که آی‌فون ۶ که نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به آی‌فون ۵ دارد به‌زودی به بازار وارد خواهد شد. اکنون پس از انتشار این تصویر اولیه، انتشار عکس‌های جدیدتری از پرچمدار آینده اپل در کنار آی‌فون ۵ کاربران را به درک بهتری از طراحی این گوشی می‏رساند. یکی از تغییرات اصلی در طراحی آی‌فون ۶ که بیش از سایر تغییرات جلب توجه می‏کند، لبه‏های گرد و باریک‌تر بودن آن نسبت به آی‌فون پنج است. اما بزرگ‌تر شدن سایز نمایشگر باعث شده آی‌فون ۶ بیشتر به دنیای اسمارت فون‌های امروزی نزدیک شود. اما از نکات منفی طراحی این گوشی لنز برجسته و برآمده آن است که به شدت باعث ناامیدی و یاس می‏شود و مشخص نیست که اپل به چه دلیل لنز آی‌فون ۶ را به این شکل طراحی کرده است. البته خوشبختانه گفته می‏شود اپل در طراحی نهایی این برآمدگی را حذف خواهد کرد، زیرا در غیراین‌صورت بی‌شک باعث می‌شود که خط و خش بیشتری روی لنز دوربین ایجاد شود. گزارش‌ها حاکی از این است که آی‌فون ۶ ۷/۴ اینچی در ماه سپتامبر رونمایی رسمی خواهد شد و نسخه بزرگ‌تر ۵/۵ اینچی آن نیز دسامبر رونمایی می‏شود.

گزارش‌ها همچنین حاکی از این است که لوگوی اپل در پشت آی‌فون ۶ برای اطلاع‏رسانی تماس‏ها و پیام‌های جدید به کاربر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پشت لوگوی سیب گاز زده در آی‌فون ۶ لامپی تعبیه خواهد شد که درصورت دریافت تماس یا پیام جدید، شروع به چشمک زدن می‏کند و اگر کاربر گوشی را برعکس روی میز یا زمین گذاشته باشد، متوجه روشن شدن این چراغ خواهد شد. پیش از این شاهد روشن شدن لوگوی اپل در لپ‌تاپ‌های این شرکت بوده‏ایم. همچنین تصاویر منتشر شده از بورد اصلی آی‌فون ۶ که توسط یک سایت فرانسوی منتشر شده نشان می‏دهد که پرچمدار بعدی اپل از تکنولوژی NFC بهره می‏برد. از مدت‌ها قبل شایعه شده بود که قابلیت NFC در گوشی‏های آی‌فون مورد استفاده قرار می‏گیرد اما این امر هرگز محقق نشده است. با نگاه به تصاویر آی‌فون ۶ می‌توان دریافت که اگرچه این گوشی دارای نمایشگر ۷/۴ اینچی است اما همچنان می‏توان با یک دست از آن استفاده کرد.

استیو جابز، بنیانگذار فقید اپل به استفاده از نمایشگرهای بزرگ در آی‌فون تمایلی نداشت و معتقد بود که یک گوشی هوشمند باید با یک دست به راحتی قابل استفاده باشد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که آی‌فون ۶ پردازنده بسیار قوی‏تری نسبت به آی‌فون ۵S خواهد داشت. با توجه به احتمال سیل تقاضای آنلاین برای این گوشی در روزهای قبل از عرضه، اپل در سه ماه چهارم امسال درآمد قابل توجهی را کسب خواهد کرد.