ساعت هوشمند ارزان‌قیمت و سازگار  با اندروید و iOS

دنیای‌اقتصاد: ساعت‌های هوشمند بازار داغ و پررونقی دارند و به همین دلیل مدل‌های متنوعی از آنها به بازار عرضه می‌شوند. ساعت‌های هوشمند و به‌طور کلی ابزارهای پوشیدنی روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند و به نظر می‌رسد انقلاب بعدی دنیای تکنولوژی توسط این ابزارهای کوچک صورت بگیرد. درست به همین دلیل هم تولیدکنندگان کوچک‌تر هم تلاش می‌کنند تا با ورود به این بازار سهمی هرچند کم و کوچک از این بازار داغ را به خودشان اختصاص داده و بتوانند به سرعت در آن رشد کنند و شناخته شوند. در همین راستا به تازگی یک ساعت هوشمند به نام Omate X به بازار معرفی شده است که قابلیت سازگاری با هر دو پلت‌فرم اندروید و iOS را دارد.

شرکت Omate سال گذشته ساعت هوشمند TrueSmart را به بازار معرفی کرد که در آن زمان نسبت به سایر رقبا ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی داشت. این ساعت هوشمند می‌توانست تماس تلفنی برقرار کند، فیلمبرداری کند و امکانات رایج دیگری را در اختیار کاربرانش قرار بدهد. ساعت TrueSmart در واقع یک موبایل هوشمند اندرویدی کامل روی مچ کاربرانش بود. حالا شرکت Omate یک ساعت هوشمند ساده‌تر و ارزان‌تر را با نام Omate X معرفی کرده است که در واقع یک مکمل برای موبایل هوشمند کاربران خواهد بود.

این ساعت هوشمند جدید می‌تواند تا یک هفته بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند و از طریق بلوتوث ۴.۰ با موبایل هوشمند با کاربرانش ارتباط برقرار کند. به این ترتیب کاربران این ساعت هوشمند می‌توانند با یک نگاه به اطلاعات مورد نظر خودشان دسترسی داشته باشند.

این ساعت هوشمند اطلاع‌ رسانی‌های موبایل هوشمند کاربر مانند تماس‌های ورودی، به‌روزرسانی‌های شبکه‌های اجتماعی، کنترل موسیقی در حال پخش و یادآورها را نمایش می‌دهد. Omate X با هر دو پلت‌فرم اندروید و iOS سازگار است و به خوبی کار می‌کند.

نمایشگر لمسی این ساعت، ابعاد ۵۴/۱ اینچی داشته و بدنه آلومینیومی آن ۱۱ میلیمتر ضخامت دارد. همچنین این بدنه با هر بند ۲۲ میلیمتری استانداردی قابل استفاده است تا کاربران بتوانند هر بندی را که دوست دارند روی آن بیندازند.

در داخل این دستگاه یک سیستم-روی-چیپ ساخت مدیاتک قرار داده شده که انرژی خودش را از طریق یک باتری ۴۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی تامین می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که ساعت هوشمند جدیدش را از اول سپتامبر با قیمت ۱۲۹ دلار به‌صورت پیش سفارش در دسترس خریداران قرار می‌دهد و عرضه عمومی آن از ماه اکتبر خواهد بود.