احتمال تعدیل تعرفه‏های مخابراتی  از نیمه دوم امسال

ایسنا: مدیرعامل جدید مخابرات ایران از تعدیل تعرفه‏های مخابراتی در ۶ ماه دوم امسال خبر داد. کاظم ابراهیمی صدرآبادی در اولین روز کاری خود پس از مراسم معارفه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پاسخگویی سوالاتی که درباره روند کاری مخابرات در دوره او مطرح شده بود، پرداخت. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال کاهش تعرفه‏ها توضیح داد: تعرفه‏های ارتباطی توسط سازمان تنظیم مقررات تعیین می‏شود و اگر اپراتور یا شرکتی قصد تغییر در آنها را داشته باشد، باید این مساله را به سازمان تنظیم مقررات اعلام کند. تعرفه‏های مخابراتی نیز به تازگی تغییر کرده و اکنون نیز ما به دنبال آن هستیم که پس از گذشت ۶ ماه از تعرفه‏های جدید بررسی‏های مختلفی روی آنها انجام دهیم و پس از بررسی‏های کارشناسی پیشنهاد اصلاح یا تعدیل تعرفه‏ها را مطرح کنیم.

مدیرعامل مخابرات ایران همچنین عنوان کرد: بحث تعدیل البته به معنای کاهش نخواهد بود بلکه به معنای آن است که عدالت در میان مردم رعایت شود که یکی از راه‏های برقراری عدالت ارائه بسته‏های مختلف تشویقی خواهد بود که در صورت ارائه این پیشنهاد به سازمان تنظیم مقررات و تایید آنها ما این بحث را در نیمه دوم سال اجرایی خواهیم کرد.

مدیرعامل جدید مخابرات همچنین به ارائه توضیحاتی درباره روند تعامل مخابرات با شرکت‌های PAP پرداخت و اظهار کرد: حتما در اولین فرصت ممکن جلسات کارشناسی با تمام شرکت‌های PAP برگزار خواهد شد و ما سعی می‏کنیم شرایط به گونه‏ای باشد که به نفع هر دو طرف باشد هر چند که در بخش کمی از مسائل مخابراتی شرکت‌های PAP حضور دارند.