دنیای‌اقتصاد: بازار جهانی موبایل‌های هوشمند در دومین فصل از سال جاری میلادی به یک رکورد جدید دست پیدا کرده وصادرات جهانی آن برای اولین‌بار در یک فصل از مرز ۳۰۰ میلیون دستگاه گذشته است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC در این‌زمینه، شرکت‌های تولیدکننده موبایل‌های هوشمند در نهایت ۳/۳۰۱ میلیون دستگاه موبایل هوشمند را در فصل دوم سال ۲۰۱۴ به سراسر جهان صادر کرده‌اند که این رقم در مقایسه با صادرات جهانی ۵/۲۴۰ میلیون دستگاهی این محصولات در فصل دوم سال ۲۰۱۳ رشد سالانه ۳/۲۵ درصدی داشته است.

پرطرفدارترین سیستم‌عامل‌ها در این بازار یعنی اندروید و iOS در مجموع ۴/۹۶ درصد از کل بازار جهانی موبایل‌های هوشمند را در این فصل به خود اختصاص داده‌اند و به این ترتیب سهم اندکی از این بازار را برای رقبای خود باقی گذاشته‌اند. اندروید در این میان حاکمیت بازار موبایل‌های هوشمند را در اختیار دارد. این سیستم‌عامل در فصل دوم امسال شاهد صادرات جهانی ۳/۲۵۵ میلیون دستگاه موبایل هوشمند بوده که این رقم رشد سالانه ۳/۳۳ درصدی را تجربه کرده است. با این حال، اما سیستم‌عامل iOS شرکت اپل شاهد کاهش سهم خود از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند در این فصل بوده و رشد سالانه‌ای تنها برابر ۷/۱۲ درصد را برای خود به ثبت رسانده است. این در حالی است که در مقابل همه دیگر سیستم‌عامل‌های رقیب شاهد رشد منفی سهم خود از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند بوده‌اند.

«رامون لیاماس» یکی از تحلیلگران موسسه IDC در این زمینه می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل‌های هوشمند در سال‌های اخیر بیشتر روی طراحی و تولید محصولات کمتر از ۲۰۰ دلاری تمرکز کرده‌اند. اندروید در این میان سهم قابل‌توجهی از بازار این گوشی‌های ارزان قیمت را در اختیار خود گرفته است. در فصل دوم امسال ۶/۵۸ درصد از کل موبایل‌های هوشمند اندرویدی صادر شده به سراسر جهان قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار داشته‌اند. همین موضوع سهم بزرگی از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند را برای اندروید به همراه آورده است.»

ارزان‌قیمت‌های اندرویدی همچنان پرطرفدارند

ارزان‌قیمت‌های اندرویدی همچنان پرطرفدارند