خبرگزاری مهر: قائم‌مقام سازمان فناوری اطلاعات از ایجاد ۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات تا پایان سال‌جاری خبر داد. خسرو سلجوقی با اشاره به اهم برنامه‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران برای سال‌جاری اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعتی اشتغال‌زا است و نه‌تنها خود باعث ایجاد اشتغال بوده بلکه مولدی برای ایجاد اشتغال در صنایع و بخش‌های مختلف اقتصادی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: از این رو تمرکز بر موضوع اشتغال با توجه به نیاز به حداقل سرمایه‌گذاری در این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.

قائم‌مقام سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به تاکیدات رئیس‌جمهور مبنی بر ایجاد اشتغال در کشور گفت: براساس برنامه مدنظر تا پایان سال ۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد می‌شود که تمرکز بر این موضوع یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان فناوری اطلاعات است.

وی ایجاد شبکه امن ملی اطلاعات و نیز تولید محتوای مناسب و ایرانی در این شبکه را از دیگر برنامه‌های سازمان فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: حمایت خط و زبان فارسی در فضای سایبر با هدف تقویت جایگاه خط و زبان فارسی و فرهنگ ایرانی در این فضا از دیگر برنامه‌هایی است که برای آن طرح‌های اجرایی مدنظر قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به نتایج مثبتی در این بخش دست یابیم.