مدیر اپل کاهش فروش آی‌پد را تایید کرد

ایتنا: مدیر شرکت اپل در نشست سه‌ماهه این شرکت ضمن دفاع از فروش محصولات این شرکت، کاهش فروش آی‌پد را تایید کرد، ولی این افت فروش را مقطعی و قابل‌حل دانست. اپل در سه ماه گذشته میلادی نتوانسته است به میزان فروش برابر با سال گذشته در بخش محصول آی‌پد دست یابد و همین امر نیز موجب شده است تا تیم کوک نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان دهد و افت فروش این محصول را به اشتباهات در تعیین اهداف بازار مربوط بداند.

تیم کوک درباره ادامه راه آی‌پد نیز می‌گوید که اپل برای آینده این محصول با سرسختی تمام تلاش خواهد کرد تا بتواند بهترین نوآوری‌ها را در تمام زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و خدمات مشتریان به رده بازار تبلت‌ها وارد کند.

در سه ماه گذشته اپل تنها موفق به فروش نزدیک به ۱۳میلیون دستگاه آی‌پد شده بود که این آمار به‌هیچ‌عنوان با انتظارات همخوان نبوده است. با این حال کوک معتقد است که مسوولان شرکت اپل از پیش می‌دانستند که با افت فروش روبه‌رو خواهند شد و توانسته‌اند در بازار فروش به رقم پیش‌بینی‌شده برسند. کوک اعتقاد دارد که این موضوع مقطعی بوده و در آینده‌ای نزدیک دوباره شاهد اوج‌گیری فروش دومین محصول بزرگ این شرکت خواهیم بود.