درخشش کاروان علمی ایران  در مسابقات جهانی ربوکاپ 2014 برزیل

دنیای‌اقتصاد: تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، امسال نیز پرافتخارترین تیم ایرانی در مسابقات جهانی ربوکاپ شد. در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۴ که در شهر ژئوآپسوا برزیل برگزار شد، کاروان علمی ایران در لیگ‌های دانشجویی و دانش‌آموزی به مقام‌های قابل‌توجهی دست پیدا کردند.

موسی خانی، رئیس کمیته ملی ربوکاپ با مثبت ارزیابی کردن عملکرد تیم‌های ایرانی در مسابقات ربوکاپ برزیل گفت: در لیگ امدادگر مجازی، تیم دانشگاه امیرکبیر به مقام اول و تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مقام دوم دست یافتند. در بخش رقابت چند عامله لیگ شبیه ساز امداد هم تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مقام اول دست پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در لیگ روبات‌های انسان نما (سایز نوجوان) تیم باسط پژوه از ایران به مقام قهرمانی دست یافت و تیم آلمان دوم شد. در لیگ روبات‌های انسان‌نما (سایز کودک) هم این تیم با شکست دادن تیم ایراس اندونزی به مقام سوم دست پیدا کرد.

در لیگ امدادگر واقعی بخش رقابت فنی (جابه‌جایی اجسام) هم تیم YRA دانشگاه آزاد اسلامی یزد مقام قهرمانی را از آن خود کرد. این تیم در بخش رقابت فنی بهترین پرنده هم به مقام اول دست پیدا کرد. در این لیگ بخش رقابت فنی- بهترین مانور - تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اول شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اضافه کرد: در لیگ امدادگر واقعی، یک تیم آلمانی به مقام قهرمانی دست پیدا کرد. تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دوم شد و تیمی از تایلند مقام سوم را از آن خود کرد. تیم دانشگاه تهران(پردیس بین‌المللی کیش) هم توانست در رقابت فنی لیگ فوتبالیست سایز کوچک مقام دوم را از آن خود کند.