قوانین جدید تبلیغات  برای  شرکت‌های اینترنتی

ایسنا: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تبلیغات شرکت‌های ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات قوانین و مقرراتی وضع کرد. به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای در زمینه دستورالعمل نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی دارندگان پروانه ارائه خدمات و ارتباطی و فناوری اطلاعات تدوین شد. در متن مصوبه ۱۹۲ این کمیسیون که از آن با عنوان «دستورالعمل نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات» یاد شده آمده است: «کلیه دارندگان پروانه (ارائه‌کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات دارای پروانه فعالیت از سازمان) موظفند در درخواست‌های خود برای کلیه تبلیغات اعم از تبلیغات در بیلبوردها، رسانه‌های جمعی، تبلیغات اینترنتی و امثالهم، نام کامل شرکت مندرج در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه، موضوع پروانه، قلمرو فعالیت، شماره تلفن حداقل یکی از دفاتر مرکزی و پشتیبانی و نشانی پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی را به نهاد، سازمان یا شرکت ارائه‌کننده تبلیغات ارائه کنند.»

همچنین براساس این مصوبه لازم است کلیه دارندگان پروانه از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درصورت درخواست برای تبلیغات با نام تجاری، قبلا مراتب را به این سازمان اعلام کنند. علاوه بر این دارندگان پروانه موظف شده‌اند در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی خود، خلاصه موضوع پروانه و مرجع صدور آن را اعلام کنند.

در ارتباط با تبلیغات مکتوب نیز اعم از تبلیغات در بیلبورد‌ها، جراید و اینترنت، این‌گونه عنوان شده است که باید نام کامل شرکت مندرج در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه، قلمرو فعالیت، شماره تلفن حداقل یکی از دفاتر مرکزی و پشتیبانی و نشانی پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی با فونتی مناسب و کاملا شفاف و خوانا اعلام شود.