دنیای اقتصاد: لیوان نورسیده‌های دنیای تکنولوژی در سال 2014 به نیمه رسیده است، اما خبر خوب این است که هنوز نیمه دیگر این لیوان خالی‌است و باید منتظر محصولات نوآورانه و جذاب‌تری از سوی شرکت‌های بزرگ فناوری بود، که ارائه این محصولات را برای شلوغ‌ترین ماه‌ سال 2014 یعنی نزدیکی به تعطیلات سال 2015 آماده می‌کنند. اگر چه شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ و HTC‌پرچمداران خود را در اوایل سال 2014 به بازار معرفی کردند اما خبرهای رسیده حکایت از این دارد که آنها برای نیمه دوم سال 2014 و از دست ندادن بازار رقابت نقشه‌هایی در سر دارند. این به این معنی خواهد بود که گوشی هوشمندی مانند گلکسی S5‌ از سامسونگ یا گوشی M8‌ از اچ‌تی‌سی تنها محصولات پرسروصدای این شرکت‌ها در سال جاری میلادی نیستند و باید منتظر پرچمداران جدید‌تری نیز بود.
در ادامه گزارش به ۱۰ محصول جدیدی که براساس برخی گمانه‌زنی‌ها تا پایان سال ۲۰۱۴ روانه بازار خواهند شد اشاره خواهیم کرد.


1- One Plus One

این گوشی محصول یک شرکت نوپای چینی به نام OnePlus است. One Plus One اواسط ماه مه سال ۲۰۱۴ (اواخر اردیبهشت ماه سال جاری )روانه بازار شد. این محصول به خاطر ویژگی‌های سخت‌افزاری بالا که توانایی رقابت با گوشی‌های هوشمند شرکت‌های بزرگ بازار را دارد و همچنین قیمت پایین مورد توجه بسیاری قرار گرفت. اما مشکل اصلی در خصوص این گوشی این است که به صورت محدود و تنها از طریق دعوت‌نامه به فروش می‌رسد. بنابراین انتظار می‌رود One Plus One تا پایان سال ۲۰۱۴ به صورت گسترده در اختیار عموم کاربران قرار بگیرد. پردازنده این گوشی اسنپ‌دراگون ۸۰۱ با چهار هسته پردازشی Krait ۴۰۰ با سرعت ۵/۲ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno ۳۳۰ است که سه گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند. سیستم‌عامل OnePlus One بر پایه اندروید ۴.۴.۲ کیت‌کت است.صفحه‌نمایش ۵/۵ اینچی فول‌اچ‌دی با تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر اینچ و وزن بسیار سبک ۱۶۲ گرمی از دیگر ویژگی های این گوشی ۲۹۹ دلاری (نسخه ۱۶ گیگابایتی) است.


2- Microsoft Surface Mini

این تبلت شرکت مایکروسافت براساس اعلام این شرکت قرار بود اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین ماه سال جاری) معرفی و روانه بازار شود اما به دلایل نامعلومی شرکت مایکروسافت از معرفی آن سر باز زد. حالا اما گزارش‌های مختلف حکایت از این دارد که این تبلت ویندوزی مایکروسافت در تابستان سال ۲۰۱۴ معرفی و روانه بازار می‌شود. سرفیس مینی دارای یک صفحه نمایش ۵/۷ اینچی و قلم استایلوس مخصوص نوت برداری است.


3- Motorola Moto X+1

سال گذشته گوشی Moto X از سوی موتورولا در حالی که انتظارات از این شرکت بسیار بالا بود معرفی و روانه بازار شد. این گوشی با طراحی قابل قبول و قدرتمند از نظر سخت‌افزاری و همچنین قیمت مناسب نظر بسیاری را به خود جلب کرد. حالا گویا موتورولا با موفقیت‌هایی که از این گوشی کسب کرده تصمیم دارد نسخه دوم این گوشی با مدل Moto X+1 را تا قبل از سال 2014 به دنیای گوشی‌های هوشمند معرفی کند. انتظار می‌رود این مدل از گوشی موتورولا دارای نمایشگر نسبتا بزرگ حدود 5 اینچ باشد و از یک تراشه قدرتمند نیز بهره ببرد. همچنین خبرها گویای این است که این مدل از گوشی قابلیت سفارش‌سازی به کمک Moto Maker را نیز دارد.


۴- McLaren جانشینی برای Lumia ۱۰۲۰

نوکیا ۸۰۸ PureView و بعد از آن Lumia ۱۰۲۰ استاندارد جدیدی را وارد دنیای عکاسی تلفن‌های هوشمند کردند اما این دو تلفن همراه از نظر سیستم‌عامل به بلوغ مورد نظر نرسیده‌اند. حالا گویا نوکیا تصمیم دارد برای جبران این ضعف یک گوشی ویندوز دیگر را جایگزین لومیا ۱۰۲۰ کند. این گوشیmclaven نام خواهد داشت.



۵- Nexus ۸

طی چند ماه گذشته یکی از شایعات داغ مربوط به ساخت یک تبلت نکسوسی با همکاری شرکت گوگل و اچ‌تی‌سی بود. تبلتی که برای آن نام نکسوس ۸ انتخاب شده است. انتظار می رود نکسوس ۸ یک تبلت با نمایشگر ۸تا۹ اینچی باشد که وضوح تصویر بالایی دارد و از نظر سخت‌افزاری نیز بسیار قدرتمند است . همچنین این تبلت که گفته می‌شود قیمت مناسبی خواهد داشت، تحت جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید یعنی L‌ در پاییز ۲۰۱۴ روانه بازار شود.


6- Motorola Moto 360

در حال حاضر تمام چشم‌ها منتظرارائه ساعت‌های هوشمند از سوی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی است . شرکت موتورولا از جمله همین شرکت‌ها است که ارائه ساعت هوشمند خود را که چندی پیش معرفی کرد به اواخر تابستان سال 2014 موکول کرده است.
بی‌تردید این ساعت هوشمند یکی از ابزارهای پوشیدنی جذاب اندرویدی خواهد بود که براساس شایعات انتظار می‌رود نبض بازار را از ساعت هوشمند اپل با نام iwatch‌ نیز بگیرد.


7- iPad mini 3

سومین نسل از آی‌پد مینی اپل در آخرین ماه‌ تابستان امسال معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود این تبلت با صفحه نمایشگر رتینا خود از تراشه جدید A۸‌ و سنسور اثر انگشت بهره بگیرد. به نظر می‌رسد همین به ‌روزرسانی و تغییرات برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران کافی باشد. همچنین خبرهای رسیده نشان می‌هد که همراه آی‌پد مینی ۳ آی‌پد ایر ۲ نیز معرفی خواهد شد.


8- Nexus 6

یکی از مرموز‌ترین ابزارهای تکنولوژیکی که انتظار می‌رود تا پایان سال 2014 میلادی معرفی شود Nexus 6 است.
پیش از این و براساس شایعات شنیده می‌شد که گوگل قصد دارد برنامه تولید تبلت‌های سری نکسوس را متوقف کند؛ خبری که به طور قطع تایید نشده است با این وجود گویا قرار است قبل از این تصمیمات گوگل نکسوس ۶ را با همکاری شرکتی که نامش مشخص نیست در تعطیلات پاییز سال ۲۰۱۴ معرفی کند. این تبلت نیز از اندروید L‌ پشتیبانی خواهد کرد.

۹- Samsung Galaxy F

گلکسی اف سری جدید دنیای کهکشانی سامسونگ خواهد بود که مانند همیشه برای مقابله با گوشی آی‌فون روانه بازار می‌شود. این گوشی که عکس‌های منتشر شده آن طراحی زیبای آن را نشان می‌دهد برعکس محصولات کهکشانی پیشین دارای بدنه فلزی خواهد بود. اطلاعاتی در خصوص ویژگی‌های سخت‌افزاری این گوشی به بیرون درز نکرده است اما به احتمال زیاد این گوشی از چیپ اسنپ‌دراگون ۸۰۵ پشتیبانی می‌کند. همچنین علاوه بر این گوشی خبرهای متعدد نشان می‌دهند که گلکسی نوت۴ نیز در سپتامبر امسال، در مراسم سالانه IFA معرفی خواهد شد.

۱۰- iWatchو iPhone ۶

ساعت هوشمند اپل با نام iwatch‌ قطعا یکی از محصولاتی است که بسیاری از کاربران منتظر هستند تا پایان سال ۲۰۱۴ معرفی و روانه بازار شود. براساس گزارش‌های منتشر شده. تلاش سازندگان ساعت هوشمند در جذب کاربران تا کنون موفقیت‌آمیز نبوده و باید منتظر ماند و دید که آیا اپل با توجه به سیاست‌های ویژه خود می‌تواند بار دیگر انقلابی در زمینه ابزارهای پوشیدنی به وجود بیاورد. اما به جز iwatch‌ باید منتظر نسل ششم گوشی‌های آی‌فون از سوی اپل نیز در این سال میلادی باشیم. براساس گمانه‌زنی‌ها این گوشی در دو سایز ۷/۴ و ۵/۵ اینچی، منحنی‌ کمتر و محافظ شیشه یاقوت کبود روانه بازار می‌شود. انتظار می‌رود اپل در آی‌فون ۶
از چیپ A8 استفاده کند.

میوه‌های خوش‌رنگ تکنولوژی