دنیای اقتصاد: با راه‌اندازی فاز مقدماتی سوئیچ مالی دولت، سازمان‌های کلیدی مانند مالیات، گمرک، بورس و بیمه به یکدیگر متصل می‌شوند. حمیدرضا احمدیان معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت اقتصاد در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» با بیان این خبر گفت: هدف اصلی راه‌اندازی سوئیچ مالی دولت سهولت در گردش دقیق اطلاعات مالی بین سازمان‌های مختلف دولتی است.

به گفته احمدیان این سوئیچ همچنین می‌تواند با نظارت و رگولاتوری روی گردش اطلاعات مالی به شفافیت بیشتر و بهبود عملکرد مالی سازمان‌های دولتی کمک قابل توجهی کند.

معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه مدل موفق شبکه شتاب در داخل در کنار بررسی مدل‌های موفق خارجی الگوی مناسبی برای راه‌اندازی این سوئیچ مالی بوده ،گفت: با همکاری تیم‌های کاری از دانشگاه‌های تهران و شریف مراحل فنی راه‌اندازی این سوئیچ در حال انجام است.

احمدیان با اشاره به تنوع و گوناگونی سازمان‌ها و اهمیت حساسیت اطلاعات داخلی آنها گفت: در راه‌اندازی سوئیچ مالی هدف ایجاد مسیر برای ارتباط سازمان‌های دولتی با یکدیگر است، جایی که هم اکنون خلأ بزرگی در کشور دیده می‌شود.

به گفته احمدیان نقش وزارت اقتصاد در راه‌اندازی سوئیچ مالی نقشی هدایتگرانه و ناظر و مقررات‌گذاری برای روش گردش اطلاعات است. وی با اشاره به اینکه کارهای مطالعاتی و مقدماتی سوئیچ مالی دولت آغاز شده، گفت: امید داریم تا پایان شهریور امسال برخی سازمان‌های کلیدی مثل مالیات، گمرک، بورس و بیمه به صورت پایلوت به این سوئیچ متصل شوند و به تدریج سایر سازمان‌ها را هم به آن متصل کنیم.