تراموایی مجهز به وای‌فای  برای جام جهانی روسیه

یک شرکت طراحی تانک و قطار به معرفی تراموای فناوری پیشرفته مجهز به وای‌فای و دستگیره‌های ضدباکتری پرداخته که قرار است در جام جهانی ۲۰۱۸، بازدیدکنندگان را در اطراف روسیه به حرکت درآورد. به گزارش «ایسنا»، تراموای پیش‌ساخته شرکت (Russia One (R۱ به وای‌فای، جی‌پی‌اس، هفت دوربین مداربسته اچ‌دی، تهویه هوا و دستگیره‌های ضدباکتری مجهز است. این تراموا می‌تواند بین ۱۹۰ تا ۲۷۰ مسافر را در خود جا دهد و با میانگین سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت حرکت کند. تراموای R۱ که به‌طور رسمی خودرو ۷۱-۴۱۰ نام گرفته، در نشست Innoprom ۲۰۱۴ در یکاترینبورگ رونمایی شده بود.

این خودرو بر اساس نمونه کنونی ۷۱-۴۰۹ ساخته شده، اما از عملکرد ارتقایافته‌تر و طراحی داخلی و خارجی کاملا جدیدی برخوردار است. الکسی ماسلوف، مدیر اجرایی شرکت Russia One، این قطار را به عنوان بلوری درون یک پوشش فلزی و یک آیفون روی ریل توصیف کرده که در هر چشم‌اندازی متناسب است.

هرکدام از پنل‌های این تراموا با استفاده از مواد کامپوزیتی پیشرفته ساخته شده است و می‌توان به آسانی آنها را برای نمایش آگهی‌های بازرگانی مختلف تغییر داد. دماغه آویزان کابین یکی دیگر از ویژگی‌های نوآورانه‌ای است که به راننده تا ۳ درصد چشم‌انداز گسترده‌تر ارائه کرده و خطر زیر کردن عابران پیاده را به حداقل می‌رساند. تراموای R۱ هنوز در مرحله پیش‌ساخت است و سازندگان مدعی هستند تولید انبوه آن از سال آینده امکان‌پذیر است. این ترامواها قرار است در مسکو، سن پترزبورگ، نیژنی نووگورود، یکاترینبورگ و ولگوگراد مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین برنامه‌هایی برای تولید یک تراموای جدید با استفاده از مفهومی مشابه R۱ وجود دارد که در زیر زمین حرکت خواهد کرد.