تبلتی مقاوم برای کار  در آب و هوای مختلف

دنیای‌اقتصاد: اغلب ما وقتی می‌خواهیم درباره تبلت‌ها فکر کنیم، به بدنه باریک و سبک، امکانات کاربردی، دوربین باکیفیت و نمایشگری با وضوح مناسب برای آن فکر می‌کنیم. این در حالی است که بعضی‌ها دوام یک تبلت را به دیگر امکانات و ویژگی‌های آن ترجیح می‌دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید که به یک تبلت مقاوم نیاز دارید بهتر است بدانید که شرکت VIA به تازگی تبلت جدیدی را با نام Viega به بازار معرفی کرده است.

این تبلت دارای گواهینامه IP۶۵ است که به معنای مقاوم بودن آن در برابر آب و گرد و خاک است. اگرچه این تبلت امکان کار در عمق دریا را ندارد، اما قابلیت کار در شرایط آب و هوایی مختلف را برای کاربرانش فراهم می‌کند. این محصول دارای حفاظت لرزشی است که قطرات آب یا خاک را از روی خودش پایین می‌ریزد و همچنین از صفحه نمایش نشکن بهره می‌برد.

این تبلت مجهز به صفحه نمایشی با اندازه ۱۰ اینچ است که از پردازنده دو هسته‌ای با سرعت ۲/۱ گیگاهرتزی بهره می‌برد. ظرفیت رم این دستگاه یک گیگابایت است و حافظه داخلی آن به ۱۶ گیگابایت می‌رسد.

تبلت Viega که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۲/۴ است، از امکانات ارتباطی بلوتوث، NFC، Wi-Fi، GPS، دو پورت microUSB و یک پورت microHDMI بهره می‌برد. این در حالی است که این تبلت دارای اسپیکرهای استریو بوده و از دوربین پشت ۵ مگاپیکسلی در کنار دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

این تبلت مبتنی بر تکنولوژی ارتباطی۳ G بوده، ولی هنوز تاریخ و قیمت عرضه آن اعلام و منتشر نشده است.