معاون بهره‌برداری و مدیریت شرکت ارتباطات زیرساخت اختلالات اخیر به وجود آمده در اینترنت را ناشی از قطعی فیبر نوری در منطقه اسلامشهر دانست اما در عین حال شرکت‌های اینترنتی را به دلیل عدم پیش‌بینی مشکلات و خرید سرویس اینترنتی مناسب‌تر مورد انتقاد قرار داد. شرکت زیرساخت چندی قبل با درجه‌بندی سرویس‌های اینترنتی خود برای شرکت‌های اینترنتی برای سرویس‌های درجه اولش قیمت بالاتری را تعیین کرده است. موضوعی که باعث شد بسیاری از شرکت‌ها برای پایین نگه داشتن قیمت تمام شده اینترنت سرویس درجه پایین‌تر و ارزان‌تر را خریداری کنند.

معاون بهره‌برداری و مدیریت شرکت ارتباطات زیرساخت در این باره به «ایسنا» گفت: اینترنت جزو سرویس‌هایی است که ارزان‌تر از صدا و تصویر به حساب می‌آید. اما در همین بخش هم در ایران هیچ شرکتی سرویسی بالاتر از سرویس‌های حداقلی خریداری نکرده است به عبارت دیگر تمام شرکت‌ها پایین‌ترین سطح کیفیت را خریداری می‌کنند و وقتی که شما خریدی در این سطح انجام داده‌اید نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کیفیت آن در حد بهترین شرایط باشد.

کریمی با اشاره به اینکه تعریف سرویس‌های مختلف و کیفیت آنها از سوی سازمان تنظیم مقررات صورت می‌گیرد، اظهار کرد: قرار نیست حداقل سرویس را بخریم و انتظار بهترین کیفیت را داشته باشیم.

اما معاون بهره برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال «ایسنا» که آیا این درست است که چون شرکت‌ها سرویس برنزی خریداری کرده‌اند با مشکلات متعددی مواجه شوند، توضیح داد: ما در شرکت ارتباطات زیرساخت مدعی هستیم که سرویسی ارائه می‌کنیم که در اکثر موارد بسیار باکیفیت‌تر از سطح سرویس خریداری شده است.

کریمی در ادامه به قطعی‌های هفته گذشته اشاره کرد و گفت: هفته گذشته به دنبال عملیات توسعه‌ای یکی از کابل‌های مهم در منطقه اسلامشهر دچار اختلال شد و ما ظرفیت آن را به فیبری که از مخابرات استان تهران اجاره کرده بودیم منتقل کردیم اما در همان زمان فیبر استان تهران هم دچار قطعی شد و برای مدتی ما دچار مشکل شدیم و متاسفانه ۳۰ گیگ ظرفیت ما با توجه به اینکه این مسیر از مسیرهای اصلی بود تحت تاثیر قرار گرفت و برای مدتی در برخی نقاط با قطعی‌هایی مواجه بودیم.