آی‌تی‌ایران: مسابقات تنیس ویمبلدون یکی از مشهورترین رقابت‌های این ورزش در جهان است که با ارزش جوایزی بالغ بر ۳ میلیون دلار هم از نظر شهرت و هم از نظر مادی مورد توجه بزرگان تنیس جهان است. از نظر تکنولوژی نیز این رقابت‌ها بسیار مورد توجه است. اگر بیننده مسابقات تنیس باشید می‌دانید که این ورزش یکی از تکنولوژیک‌ترین ورزش‌ها در دنیا است به طوری‌ که انواع و اقسام اطلاعات پردازش شده به راحتی در اختیار تماشاچیان و بینندگان قرار می‌گیرد و همچنین تکنولوژی در نقش قضاوت مسابقات هم ایفاکننده نقشی کلیدی است. در تصاویر زیر پشت صحنه تکنولوژیک این رقابت‌ها دیده ‌می‌شود جایی که IBM حرف نخست را می‌زند.



کنترل تکنولوژی‌های به‌کار رفته در این مسابقات در اینجا صورت می‌گیرد. در زیر زمین و کاملا محافظت شده.

در چندین اتاق زیر زمین‌های تنیس تیم بزرگی از افراد مشغولند. وظیفه آنها پردازش اطلاعات تولید شده در جریان بازی‌ها است. منظور از این اطلاعات شمارش امتیازها نیست بلکه موضوع هر نوع اطلاعاتی است که در جریان بازی تولید می‌شود و در یک دیتابیس بزرگ قرار می‌گیرد.

اطلاعات مربوط به مسابقات فقط برای ارائه نمایشگرهای ورزشگاه‌ها نیست بلکه از وب‌سایت گرفته تا اپلیکیشن‌های اینترنتی و شبکه‌های خبری این اطلاعات را مورد استفاده قرار می‌دهند.

آنها پیش از آنکه پخش زنده خود را آغاز کنند باید به تازه‌ترین اطلاعات مربوط به مسابقات دسترسی داشته باشند.

خود بازیکنان یک کپی از اطلاعات را دریافت می‌کنند که به آنها عملکردشان را به‌طور دقیق نشان می‌دهد.

در زیرزمین IBM صدها لپ‌تاپ وجود دارد که بخش عمده آنها لپ‌تاپ‌های مدل ThinkPad است که در گذشته توسط IBM تولید می‌شد اما حالا مال شرکت لنوو است.
pic7
مانیتورها همچنین می‌توانند حملات لحظه‌ای به سرورها و برنامه‌های مورد استفاده در بازی‌ها را هم گزارش دهند. به گفته IBM روزانه هزاران حمله اینترنتی به این سرورها صورت می‌گیرد.