خبرگزاری مهر: سیستم جدیدی برای ویندوز‌های تلفن همراه طراحی شده که با کمک آن می‌توان چند برنامه را فقط روی یک صفحه انجام داد. ویندوز ۹ یا ویندوز Threshold (آستانه) به کاربران گوشی‌های IOS اجازه می‌دهد تا در یک زمان از چندین برنامه روی صفحه گوشی خود بهره ببرند. «ماری جو فولی»، (Mary Jo Foley) یکی از طراحان این برنامه می‌گوید: «این برنامه تا سال ۲۰۱۵ وارد بازار فناوری می‌شود.»

در ویندوز ۹، دو سیستم‌عامل ویندوزفون و ویندوز RT ترکیب شده و به سیستم‌عامل واحدی تبدیل می‌شوند. با این سیستم‌عامل جدید ساده‌تر می‌توان از نسخه‌های آفیس در تبلت یا صفحات لمسی استفاده کرد.

جدیدترین سیستم‌عامل‌های ویندوز عبارت است از: ویندوز ۱/۸ که در سال گذشته میلادی به بازار آمد با نام Windows ۸.۱ برای کامپیوتر‌ها و در نسخه Windows Phone ۸ برای گوشی‌های هوشمند و Windows Server ۲۰۱۲ R۲ برای سرور‌ها عرضه شدند.

پیش‌بینی می‌شود، ویندوز بعد از ۱/۸ با نام ویندوز ۹ تا اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی وارد بازار فناوری شود، اما از طرفی طبق گفته‌های مسوولان ویندوز از آنجا که مایکروسافت قصد دارد تغییرات کلی را در این ویندوز ایجاد کند احتمالا نسخه‌های جدید ویندوز ۹ را با نام Threshold منتشر خواهند کرد.