پایان یکسان‌سازی کدهای مخابراتی تا مهرماه

خبرگزاری مهر: معاون شرکت مخابرات ایران از پایان یکسان‌سازی کدهای مخابراتی تمامی استان‌های کشور تا مهرماه امسال خبر داد. داوود زارعیان، با بیان اینکه در راستای طرح هم کدسازی شهرستان‌های کشور تاکنون تلفن ثابت در ۱۱ استان ۸ رقمی و تماس داخل استانی حذف شده است، گفت: هم‌اکنون تلفن‌های استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، زنجان، همدان، قزوین، سمنان، اصفهان، آذربایجان غربی و مازندران ۸ رقمی شده و مشترکان در این استان‌ها، برای تماس در داخل استان نیازی به گرفتن کد ندارند.

وی با تاکید براینکه طبق برنامه یکسان‌سازی کدهای مخابراتی و حذف پالس‌های بین شهری، ۳۲ کد مخابراتی در کل کشور خواهیم داشت، افزود: براساس برنامه زمان‌بندی، تا پایان مهرماه یکسان‌سازی کدها به اتمام می‌رسد و مشترکان تلفن ثابت در هر استان دارای یک کد واحد می‌شوند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: تا دو هفته آینده سه استان در نوبت هم‌کدی قرار می‌گیرند و یکسان‌سازی کد در استان‌های گلستان، کرمانشاه و گیلان انجام می‌گیرد.

به گفته معاون شرکت مخابرات ایران با اجرای این طرح تعرفه مکالمات تلفن ثابت این استان‌ها به ازای هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی ۳۰ ریال، هر دقیقه مکالمات ثابت به ثابت بین استانی ۳۳۰ ریال، هر دقیقه مکالمات تلفن ثابت به همراه شرکت ارتباطات سیار ۶۲۵ ریال و هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به سیار اپراتورهای تلفن همراه ۶۲۵ ریال محاسبه خواهد شد. همچنین مبلغ آبونمان ماهانه خط تلفن ثابت در این استان‌ها ۳۰۰ تومان و آبونمان متغیر آن براساس مبالغ کارکرد ماهانه خط تلفن از ۲۰۰ تا ۷۰۰ تومان تعیین شده است.