یک ابزار جدید فناوری از این پس به کمک افرادی می‌آید که در محیط‌های شلوغ و پرازدحام معمولا برای شنیدن صدای فرد یا افرادی که با آنها صحبت می‌کنند، دچار مشکل می‌شوند. به گزارش فارس به نقل از تک تایمز، شرکت نوپای Soundhawk که در کالیفرنیا واقع است، سیستم تازه‌ای موسوم به شنوایی هوشمند ابداع کرده که ابزاری قابل برنامه‌ریزی برای ارتقای توان شنوایی افراد است و با استفاده از یک برنامه همراه سازگار با آی‌فون و گوشی‌های اندرویدی مدیریت می‌شود.

تنظیمات پیش فرض این دستگاه به فرد کمک می‌کند از میان صداهای مزاحم محیطی صدای فردی را که با وی صحبت می‌کند با وضوح و شفافیت بیشتری دریافت و درک کند. این سیستم که به SLS مشهور شده به‌عنوان هدست بلوتوث هم قابل استفاده است و با استفاده از آن می‌توان به تماس‌های همراه پاسخ داد یا با کسی تماس گرفت.

این سیستم متشکل از یک برنامه همراه هوشمند برای کنترل، میکروفون بی‌سیم با قابلیت دریافت صوت تا فاصله ۱۰ متری از هدست و خود هدست است که روی گوش فرد قرار می‌گیرد. هدست که Scoop نام دارد، ظاهرا تفاوت چندانی با هدست‌های معمولی ندارد، اما برآمدگی آن در جلو بیشتر است. شارژ باتری این دستگاه هم تا ۲۴ ساعت آن را قابل استفاده نگه می‌دارد.

قیمت این محصول که به ادعای شرکت سازنده مکالماتی شفاف و واضح را در محیط‌های پرسروصدا ممکن می‌کند ۲۹۹ دلار است.